יום ראשון, 19 באפריל 2015

מתכון פשטיקיש תרד ובצל

הפוסט המקורי פורסם בתפוז ב-21/05/2012
התחשק לי לנשנש קיש אבל בכלל לא התחשק לי על ההתעסקות עם בצק הקיש אז החלטתי להכין פשטידה על בסיס בצק עלים ומכאן השם פשטיקיש, כמעט פשטידה וכמעט קיש 
בין לבין ראיתי בערוץ האוכל מנה ששולב בה תרד ומשם המשכתי עם רעיון הפשטיקיש.

מצרכים
400-500 ג` גבינה לבנה
1 חבילה גבינת טוב טעם
300-400 ג` תרד, רצוי קפוא
בצל בינוני או 2 קטנים
2 שיני שום או קוביות שום
בצק עלים
2 כפות קמח תופח
2 ביצים
3-4 כפות שמן
מלח, פלפל לבן, כחצי כפית אגוז מוסקט וצ`ילי
חלק מהמצרכים לא מופיעים בתמונה כי במהלך ההכנה השלמתי מרכיבים, במתכון הנ"ל עשיתי שימוש בתבנית 25 ס"מ.

מתחילים מהבצל, פורסים לקוביות רצועות או מה שבא ומאדים עם 2 כפות שמן עד להשתקפות של הבצל. רגע אחרי תוסיפי מעט צ`ילי גרוס ושתי קוביות שום. בנתיים מנקים את התרד, אתם שואלים איך מנקים תרד נקי? פשוט מורידים את הגבעולים שממש לא נעימים כשלוקחים ביס וזו גם הסיבה אני מעדיפה תרד קפוא.
במידה ויש לכם תרד טרי תוציאו את הבצל מהמחבת, תוסיפו כף שמן ושימו את התרד במחבת עם מכסה סגור. פותחים מידי פעם, הופכים עד לכל הנוזלים התאדו ומקבלים מעין עיסה ירוקה. מוציאים אותה לקרש חיתוך וקוצצים כדי שבפשטיקיש לא תיקחו ביס וכל הפרוסה תתפרק.
במידה ויש לכם תרד קפוא פשוט הוסיפו לבצל לאחר השום והצ`ילי ותחברו בניהם.

בנתיים תחתכו קוביית בצק עלים קצת יותר קטנה מתבנית האפיה שלכם ותרדדו אותה לכחצי מהעובי המקורי. תשמנו את התבנית קלות (כף השמן האחרונה) והסירו עודפי שמן בעזרת נייר מגבת, הניחו בעדינות את בצק העלים בתוך התבנית והתאימו לקונטור, הסירו את עודפי הבצק. לאחר ההנחה חוררו את תחתית הבצק בעזרת מזלג.

בקערה ערבבו את תערובת הבצל והתרד, הגבינה הלבנה, גבינת הטוב טעם (גבינת האפיה הטובה בארץ) והתבלינים. מבחינת כמויות הגבינה, בגלל שבחרתי במיכל הגדול של הגבינה שאני אוהבת שמתי 450 ג`, אם קניתם שני מכלים קטנים אין שום בעיה. אחרי מיזוג המרכיבים טעמו את התיבול והשלימו את החסר, ברגע שהגעת לטעם המתאים לכם הוסיפו הקמח וביצה. העבירו את התערובת לתוך התבנית המרופדת.
משאריות הבצק הכינו ארבע רצועות והניחו מעל (לא חייבים), מירחו ביצה על שולי ופסיי הבצק והכניסו לתנור שחומם מראש ל-190 מעלות למשך כ-50 דקות.
עקבו אחר צבע הבצק וברגע שהוא צהבהב ויפה הפשטיקיש מוכנה 

התערובת מתאימה גם לפשטידה רגילה, רק זכרו לשמן טוב את התבנית. במידה ותרצו לאכול יום למחרת חממו בתנור כי בצק עלים לא מתחבר למיקרוגל 
בתאבון וחג שבועות שמח 
אודליה

זו דעתי האישית, אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא
מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס 

נ.ב.
במתכון עשיתי שימוש בתבנית מיקרוסטובן שקבלתי להתנסות מסולתם רדד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה