יום ראשון, 19 באפריל 2015

חדש על המדף - סדרת green קטניות ואורזים אורגניים מבית שופרסל + מתכון

הפוסט פורסם לראשונה בתפוז ב-24/02/2015.
רשת שופרסל משיקה סדרת קטניות ואורזים אורגניים במחלקות ה-green ברשתות השופרסל, בהם חומוס, שעועית, מגוון עדשים ואורזים. כחלק מההשקה מוצע מארז של 4 שקיות של 500 גרם במחיר של 29.90 אותה גם קיבלתי להתנסות.

כחלק מהגברת המודעות לאוכל בריא ואכילת מוצרים אורגנים בפרט הצטרפה השופרסל המגמה בניסיון להנגיש את המוצרים האורגניים בסניפי הרשת שלה. במארז תמצאו חומוס, עדשים אדומות, בורגול, אורז מלא עגול וכולם בגידול אורגני. בנוסף, תמצאו חוברת מתכונים חורפיים שתוכלו להכין מהפריטים במארז.

נראה שהמוצרים נקיים במיוחד ובברירה שעשיתי לא נמצא חרקים או לכלוך מיותר. בסה"כ נראה לי שהבישול איתם היה נוח אולי קצת יותר מהיר מהרגיל. 
החלטתי להכין תוספת שראיתי במשחקי השף VIP וממש התחשק לי לטעום, מג'דרה מבוססת בורגול ועדשים. חיפשתי את המתכון המקורי של נורמן עיסא באתר מאסטר שף ונראה שמשהו השתבש שם אז אני מעלה מתכון משלי devil (במתכון המקורי הופיעו פרגיות ואני ויתרתי עליהן).
מרכיבים:
כוס עדשים (במקרה הזה אדומות אבל תוכלו לשים מה שבא לכם)
כוס בורגול
בצל גדול או יותר, תלוי עד כמה אתם אוהבים – אני מאוד!
שמן זית
מלח ופלפל
משרים את העדשים למשך כ-3 שעות, לי הכי נוח להשרות בלילה לפני השינה. לאחר ששטפתם את העדשים הכניסו לבישול של כ-20 דקות עד לריכוך חלקי של העדשים, בסיום הבישול הוציאו ושיטפו.
את הבורגול שוטפים מספר פעמים במים עד שתראו שצבע המים קרוב לשקוף ולא לבן. לאחר השטיפה שיפכו 2 כוסות מים רותחים וכסו את הקערה, כשתגלו שכל המים נספגו, תטעמו את הבורגול כדי לקבל תחושה של המרקם אם הוא מספיק רך בעיניכם אז מוכן ואם לא תוסיפו עוד מים רותחים ותחכו קצת. לאחר מכן תסננו את הבורגול (לא חייבים יבש לגמרי).
חיתכו את הבצל לקוביות גדולות והכניסו לסיר עם שמן זית (בערך 5 כפות), בהתחלה תביאו אותו לשקיפות (ע"י הנמכת האש וכיסוי) ולאחר מכן טגנו להשחמה, התהליך הזה מוציא את כל המתיקות מהבצל.
כשהבצל מוכן הוסיפו פנימה את העדשים וערבבו, כשאלו אוחדו תוסיפו את הבורגול ותמשיכו לאחד בניהם.
בעקרון המג'דרה מוכנה אבל הדבר שהכי משך אותי למתכון היה התיאור של מיכל אנסקי כי הבורגול ממש נמס לתוך המנה וזה השלב הבא.
הוסיפו כחצי כוס מים לסיר כשהוא על אש גבוהה, הנמיכו את האש וערבבו בכל כמה דקות כדי למנוע הדבקות. כשקיבלתם בורגול שהוא יותר רך וממש התחבר לעדשים קיבלתם את המנה אליה כיוונתי. ושוב אתם לא חייבים אבל לדעתי זה טעים יותר indecision

בתיאבון!

מחירי הקטניות והאורזים נעים סביבי ה-11-13 ₪ לשקית של 500 גרם ואילו במארז תקבלו אותם ב-7.5 ₪ בלבד, אז כדאי לנסות את המארז והמתכונים. את מוצרי סדרות ה-green ניתן למצוא ברשימת הסניפים הבאה.
אודליה

זו דעתי האישית, אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא
מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס ולהישאר מעודכנים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה