יום ראשון, 19 באפריל 2015

הדברים הקטנים שצריך לדעת לפני שקונים רכב!

הפוסט פורסם לראשונה בתפוז ב-08/07/2014.
לפני כחצי שנה החלטתי שאני רוצה להחליף את הרכב שלי ולקנות אחר, לקח לי קצת זמן בו קראתי ביקורות רכבים ובחירה ברכב שמתאים לי.
אבל לא על הרכב אני רוצה לדבר אלא על הדברים שצריך מסביב דוגמת הלוואה, ביטוח ובדיקה.
נתחיל בהלוואה, ברכב הקודם שלי לקחנו הלוואה שדרשה שעבוד ומשכון של הרכב לבנק בתמורה להלוואה. כיום אין שום חובה לשעבד את הרכב להלוואה של עד 100 אלף ש"ח שיש כל כך הרבה מקומות שיסמכו לתת לכם בלי ערבים או שעבוד.
תעשו השוואת מחירים, יתנו לכם מיליון מספרים שמהם תנסו להבין מה בדיוק התנאים של ההלוואה. הצעה שלי היא לבקש את הסכום הסופי שתחזירו בסיום החזר ההלוואה, גיליתי הפרשים של 1000 עד 2000 ₪ בהלוואות בין הבנקים לכרטיסי האשראי. ההעדפה שלי היתה לקחת הלוואה מהבנק שלי אבל לא אהבתי את התנאים בהשוואה להלוואה מכרטיס האשראי. חזרתי אליהם עם התנאים שקיבלתי מחברת האשראי והם שיפרו והשוו בסופו של דבר.
את כל ההשוואה עשיתי טלפונית וכשמתקשרים מקבלים את ההודעה כי השיחות מוקלטות, תשמחו לדעת שגם אני מקליטה את השיחות לאסמכתא ואם כשחזרתם הם שינו את תנאי ההלוואה תמשיכו הלאה. הערה קטנה לבנק ירושלים, אין לי שום סיבה שבעולם לפגוש אתכם כדי לדעת מה התנאים ללקיחת הלוואה מכם אחרי שכולם העבירו לי את הפרטים בטלפון.


אם אתם כמוני ולקחתם בעבר הלוואה ושעבדתם את הרכב נדרש מסמך של משרד המשפטים ממשכון כלי רכב ונכסים שמוכיח שסיימתם את תקופת השעבוד. מסתבר שיש הרבה מאוד אתרים שישמחו לעזור לכם להשיג את המסמך במחירים שונים ומשונים. בחיפוש ברשת מצאתי את אתר שעבוד בעלות של 78 ש"ח, אתר טאבו במחיר 69 ש"ח או בסניפי רשות הדואר בעלות של 81 ש"ח. אבל יש את האתר של משרד המשפטים ממנו לוקחים שאר האתרים את המידע וממנו תקבלו את המסמך הנדרש בעלות של 11 ש"ח בלבד! תזכרו את האתר גם אם אתם מעוניינים ברכישת רכב יד שניה עדיף שתדעו מראש את מצב הרכב.
החלק האחרון שחשוב להשוות בו מחירים הוא ביטוח הרכב, בדיוק כמו בהלוואה תתקשרו ותשוו מחירים, הפרשי המחירים יפתיעו אתכם.

יש שם הבדל של כמעט 1000 ₪ בין המחיר הזול למחיר היקר ביותר, ידעתי מראש שאמצא הפרשיי מחירים אבל לא חשבתי שקיצוניים כל כך. על סמך הצעת המחיר ודירוג משרד האוצר של חברות הביטוח התכוונתי לבחור בחברת AIG עד שגיליתי שכרגע הכי משתלם לי להאריך את הביטוח הקיים בסכום נמוך. מה שאומר שבסוף השנה אעשה שוב סקר מחירים. הערה לגביי השארת הטלפון באתר, חברת מגדל חזרו אליי היום אחריי כמעט שבוע וויתרתי על הצעת מחיר מהם, שלמה עדיין לא חזרו – אחלה שירות.
מקווה שהתהליך שסיפרתי עליו יעזור למישהו 

אודליה

זו דעתי האישית, אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא
מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס ולהישאר מעודכנים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה