יום שני, 31 בינואר 2011

מסעדת נאג`י באבו גוש, ארוחת תבשילים אותנטיים

גילוי נאות הייתי אורחת המסעדה

אותי תמיד לימדו שכשמגיעים לאבו גוש אסור לעצור במסעדות בכניסה ליישוב, שם תמיד יהיה עמוס בכל התיירים המזדמנים שלא משנה מה יגישו להם ירגישו שאכלו אוכל אותנטי.

מסעדת נאג`י עונה בדיוק להגיון שמאחורי ההסבר, בפאתי אבו גוש תמצאו את המסעדה שנמצאת שם כבר 17 שנה והמשפחה הם דור רביעי באבו גוש. מדובר במסעדה ערבית בה תמצאו מבחר שניתן למצוא במסעדות בכניסה ליישוב אבל ברמה גבוהה יותר.


אני ומיה שטרן הקדמנו קצת וזכינו לסיור אישי מנאג`י בקצביה המשפחתית שנמצאת בצמוד למסעדה. חלק מייחוד המסעדה היא שיטת העבודה שלהם, ברגע שנכנסת הזמנת בשרים נגשים לקצביה ונתח הבשר שהוזמן יוצא אל המסעדה. במקרה לידינו הגיע אחד מאנשי המסעדה להזמין נתח פילה שנחתך במקום ולאחר מכן ראיתי אותו יורד מהאש


הקצביה, המקרר, חיתוך הפילה והמנה המוכנה


לאט לאט הגיעו כולם והתיישבנו לשולחן, הגישו לנו את מבחר הסלטים המוכר וחוץ מאחד שלא מצא חן בעיניי, אהבתי יותר ופחות את הכל. אהבתי יותר את מגוון החומוסים שטעמנו, חומוס טחינה, פטריות וחומוס נקי שהיו ממש תענוג, אחד מהחומוסים היותר טעימים שאכלתי!


הטחינה הלבנה והירוקה היו מעולות וסלט הדלעת טחינה מומלץ בחום, מתכננת לנסות להכין בבית ומבטיחה לעדכן בתוצאות


לראשונות התחלנו עם מנת ממולאים שמוגדרת ע"י המסעדה כמנה צמחונית, בין המומלאים מצאנו פלפלים, קישואים, עלי גפן וחצילים. אהבתי במיוחד את עלי הגפן שבושלו בנפרד והיו חמצמצים בדיוק כמו שאני אוהבת, שאר הממולאים היו צמחוניים ופחות התחברתי לממולאים בלי בשר


עוד יצאו צלחות מטוגנים של קובה וסיגרים, את הקובה אהבתי פחות מאשר את הסיגרים הקריספיים שהיו מומלאים בבשר מתובל וטעים. בנוסף הגיעו לשולחן כדורי פלאפל בתיבול עדין ולא משתלט שהיו פריכים ומאוד טעימים.

לאחר מנוחה קלה התחילו לזרום לשולחן המנות העיקריות שהתבססו על תבשילים ארוכי בישול. התחלנו עם מקלובה עוף (60), תבשיל הפוך, מנה שאחרי בישול ארוך הופכים על מגש ולאחר תיפוף קל על הסיר מתקבלת מנה הפוכה. אני פחות אהבתי את המנה שאני רגילה לאכול עם כבש וכאן הורגש המחסור בשומן ובתיבול.


סינייה טחינה ועגבניות (55), זו הפעם הראשונה שאני טועמת סיניה שהורכבה משכבת בשר דחוסה ולא טחונה כמו שאני רגילה. המנה היתה טעימה אבל אני מעדיפה את גרסת הבשר הטחון, זו גם הפעם הראשונה שאני טועמת סינייה עגבניות, תוספת קלה ביותר של סוכר תוריד את חמיצות העגבניות ותקפיץ את המנה.


עוף ממולא (70) במילוי אורז, צנובר, בשר עגל קצוץ שתובל בבהרט ובהל והמנה העיקרית האהובה עליי. שילוב התבלינים הפך את העוף למעדן ערבי


במידה ותרצו לטעום את אחד התבשילים יש צורך בהזמנה מראש למינימום של חמישה אנשים.

לקינוח עברנו לבשרים על האש, טוב לא ממש קינוח אבל הרגשנו שחייבים לנשנש קצת בשרים לשולחן הוגש סטייק 450 ג` (95) וצלעות כבש (90), חלק מהאנשים חשבו שהסטייק צריך עוד כמה ימים יישון, לטעמי הוא היה מדוייק, רך, כמעט ולא מתובל וניתן היה להרגיש את טעם הבשר. הצלעות היו מעולות ופשוט נעלמו מהצלחת, אין כמו ביס מצלע בשילוב שכבת שומן דקה.


לקינוח קבלנו את הקינוחים שניתן למצוא בכל מסעדה באיזור, מוס שוקולד שאני לא אהבתי, היתה בו מרירות שאני לא מחבבת. בוואריה שלא הספקתי לטעום ונעלמה אז כנראה שהיתה טעימה. צלחת באקלוואות פריכות, טריות והכי חשוב שלא שחו במי סוכר והמנה האהובה עליי, מלבי חלבי ברוטב ורדים שלא היה מתוק מידי, במרקם נעים וטעים.


במסעדה ניתן לאכול ארוחה עסקית שכוללת מבחר סלטים כולל חומוס, עיקרית שמורכבת ממנת בשר מתוך מבחר, תוספת ושתיה קלה לימונדה במחיר 70 ש"ח.

לפני הרבה מאוד שנים ביקרתי במסעדה ואני בטוחה שאבקר בה שוב בשביל העוף הממולא והצלעות שרק המחשבה עליהם עכשיו הופכת אותי לרעבה

תודה לנאג`י ומשפחתו על אירוח מכל הלב!

בתיאבון

אודליה

מסעדת נאג`י

מחמוד רשיד 4, אבו גוש

טל`: 057-9438242, פקס: 02-5341602

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה