יום שני, 24 בינואר 2011

רומן למתחילים של לילך סיגן

לאחרונה הוציאה לילך סיגן את ספרה השלישי, רומן למתחילים בהוצאת ידיעות ספרים.

לכבוד השקת הספר התאספנו למפגש עם הסופרת לילך (47) שספרה לנו קצת על עצמה, תהליך היצירה ובכלל. לילך נכנסה לתחום הכתיבה בגיל 32, גיל שהגדירה כיחסית מאוחר. עד לאותו הזמן חששה להכנס לתחום שכה אהבה.


בהמשך סיפרה על הספר והקבלתו לחייה, הספר עוסק בעיקרו בפחדים שיש לכל אחד מאיתנו, כשהפחד גורם לנו לבחור בדרכים מסויימות שבסופו של דבר לא היו הבחירות המתאימות אילולא הפחדים שעמדו מאחורי הבחירות שלנו.

עוד סיפרה על התמודדות עם פחד, בחירה בדברים שלא תמיד בטוחים אבל כן נכונים.


תמונה של לילך שאהבתי

כיום לילך פובליציסטית, עורכת בכירה בגלובס וכמובן סופרת שמגדירה את עצמה לפעמים כאיזשהו סוג של כשלון כי הפחד הכי גדול שלה הוא זה שהוביל אותה המון בחיים וגרם לקריירה שלה להתנהל כמו שהיא.

לקח ללילך לכתוב את הספר יותר מחמש שנים בהפסקות, בכל הזדמנות שהצליחה לפנות לעצמה זמן בחרה להפנות אותו לכתיבת הספר.

לשאלה עד כמה את מחוברת לדמות? ענתה מאוד התחברתי אליה כשכתבתי ודווקא היום אני פחות מחוברת, כל הסיפור הוא דמיוני ואינו סיפור חיי. יש בו חלקים אוטוביוגרפיים, כשאני מוצאת דימיון בדמות ששאיפתה לכתוב ותשוקתה היא מילים וכתיבה.

תקציר הספר:

חייה של קלודיה, אישה בסוף שנות השלושים שלה, מגיעים למבוי סתום. היא כמהה לילד אבל הריונותיה מסתיימים בהפלות; חיי הנישואים שלה כבויים ומנוכרים והיא מתרחקת בהדרגה מבעלה; היא מתפטרת מעבודתה כדי לכתוב ספר אבל מצליחה לכתוב רק התחלות. הקשר החי היחיד שלה הן שיחות הטלפון עם אחיה תומר.
מפגש מקרי עם סוכן ספרותי אמריקאי מטלטל וסוחף אותה והיא אוזרת עוז, מותירה את חייה הישנים מאחור, ונוסעת לניו יורק. אט-אט נפרמים הקשרים הסבוכים מעברה, והיא נאלצת להתמודד עם הבחירות שעשתה ועם אלה שעוד לפניה.
בסגנון סוחף, ייחודי ומקורי, הרומן מוביל אותנו אל סופו המפתיע שבו חידות עברה של קלודיה מתבהרות בזו אחר זו וההווה מואר באור חדש של תקווה.

לקריאת הפרק הראשון בספר, עד סוף ינואר תוכלו למצוא את רומן למתחילים במבצע בכל רשתות הספרים.

ועוד קצת על לילך:

ספריה הקודמים ראו אור גם הם בהוצאת ידיעות ספרים. געגועים למקס (2004) היה הרומן הראשון של סיגן, ולפני כן פרסמה את ספר העיון "האלים החדשים" (2002) שהיה גם הוא לרב מכר.

לאחרונה פתחה סיגן בלוג בשפה האנגלית (www.theothersideblog.com) המיועד לתת לקהל קוראים מחוץ למדינה את הזווית הייחודית של ישראל למאורעות השוטפים, שלדעתה אינם מקבלים ביטוי מאוזן בתקשורת הבינלאומית. שווה לבקר

קריאה מהנה

אודליה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה