יום חמישי, 20 בינואר 2011

התעופפו עימי לאמיליה, גרסת הביסטרו

גילוי נאות הייתי אורחת המסעדה

אחרי קצת יותר משלוש שנות פעילות החליטו בעלי אמיליה להעביר את המקום מתיחת פנים כוללת. המקום עוצב מחדש, הבר התרחב, נוספו בוטים ומגוון אפשרויות ישיבה. על אחד מהקירות תמצאו עץ עבודת מתכת שמאוד אהבתי, ממנו יוצאים מטוסים קטנים והכל בהשראת אמיליה ארהרט.


ברחבי המסעדה תמצאו כמובן גם את תמונותיה של אמיליה ופרט מעניין, בפינת המסעדה קרוב לתקרה תמצאו חלק קיר שנראה כאילו התפוצץ לו צינור ועדיין לא הספיקו לתקנו. הפינה קפצה לי לעין וניסיתי להבין למה היא מוארת בספוט שלא ניתן היה לראות כמותו במסעדה. כמובן שלא התאפקתי ושאלתי, בעלי המסעדה אהבו את הפינה החשופה והחליטו להשאיר אותה כמושהיא כדי לומר "שום דבר אף פעם לא מושלם"


למסעדה הגיע השף רודי מינון שהרכיב תפריט חדש שמתאים יותר לקונספט החדש של המקום. בנוסף, למסעדה כעת שלושה תפריטים בוקר, צהריים וערב ולילה שלא בטוח שאני אוהבת את החלק הזה, לפעמים מתחשק משהו שלא מופיע בשעה שהגעתי.


נעבור לארוחה, לראשונות הוגשו לנו טארט טאטן, פלפל וקישוא קלויים עם טפאנד זיתים וגבינת עזים על מצע של בצק עלים אפוי בליווי קולסלאו סיידר (32). זו מנה שלא הייתי בוחרת לעצמי בגלל שני מרכיבים, הפלפל הקלוי שלדעתי משתלט על טעמים ועל טפנד הזיתים שאני לא מחבבת את המרירות שלו. הפרדתי את המרכיבים ויכולה להעיד שהבצק היה קריספי וטעים וכן גם גבינת העזים. לעומת זאת הסלט ליד הוא סיפור אחר לגמריי, מדובר בסלט פריך שמורכב מגזר, קולורבי, תפוח, סלרי ושמיר ברוטב וינגרט תפוחים. אי אפשר לפספס את טריות הרכיבים ואיך שהרוטב עוטף כל חלק בסלט.

מנה נוספת, ניוקי פונגי, בצק ניוקי במילוי ראגו פטריות וגבינת עזים ברוטב שמנת ובזיליקום ופרמז`ן(36). לקחו בצק ניוקי נימוח והפכו אותו לכופתאת ענק במילוי ראגו פיטריות, הכופתאה שחתה ברוטב שמנת קרמי, מעליה פרמזן ואם לא הבנתם מהתיאור שלי המנה מעולה.


לעיקרתי בחרתי לי במילנזה דה אמיליה, שניצל מבשר עגל (54). זו הפעם הראשונה שיוצא לי לאכול שניצל שהוכן מכתף מרכזית של עגל אנגוס, מסתבר שזהו נתח מושלם למנה. מדובר במנה שניצל גדולה, קריספית ובהחלט משניצלי הבקר הטעימים אם לא הטעים, לצד המנה בחרתי בפירה, הגיע פירה טעים שהורגשה בו החמאה.

ש` בחרה באמיליה בורגר 220 גר`, בשר בקר טרי במילוי גבינת רוקפור, מוגש בלחמנייה עם תרד טרי, בצל סגול ואיולי עשבי תיבול (59) בשילוב הום פרייז. טעמתי מהבשר ששילוב הרוקפור והתיבול בו היה מעולה, ש` מאוד נהנתה מהמנה ומההום פרייז.


גם את הקינוחים בחרו לנו אנשי המסעדה, הראשון פיינאפל קרם (34). מלבי אננס שמנת שלכשעצמו היה טעים, במרקם נעים ובמתיקות מעודנת, הבעיה שהמנה שחתה ברוטב אננס מתוק מאוד שכדי להמנע ממנו נדרשה פעילות אקרובטית ששיפרה את המנה, להקטין את מינון הרוטב והמנה מוצלחת.

השני קדאיף ספיישל (32), מנת קדאיף משתנה כשהפעם מדובר היה במנה במילוי קרם גבינת עזים ומעל קרם עזים ופירות יער. לגבינת עזים טעם שמאוד משתלט וכאן כמעט ולא הורגשה המתיקות שהייתי מצפה לקבל בקינוח וכל מה שטעמתי היתה גבינת העזים עם הטעם המודגש שלה.

לסיכום מדובר בתפריט בן חודש וחצי שעם עוד קצת זמן יתחזק יותר, הראשונות היו טובות אבל אחת לא לטעמי. בעיקריות היה מושלם וכדי להינות מהפוטנציאל של הקינוח עשיתי קצת מאמצים.

בשביל הפונגי ושניצל העגל אני בטוח חוזרת.

בתיאבון

אודליה

אמיליה קפה ביסטרו

דיזינגוף 88, תל אביב. טלפון: 057-9443537

זו דעתי האישית, אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה