יום שלישי, 18 בינואר 2011

ביקורת השוואתית לג`חנון אפוי

לי ולמאפים התימנים יש רומן ארוך שנים וברגע שגיליתי שכבר לא צריך "לסבול" כל הלילה את ריח הג`חנון הפכתי להיות שמחה יותר ואולי קצת יותר מרופדת :P


ניגשתי כהרגלי למקרר המאפים המוכנים ובחרתי את הג`חנון המוכן הראשון שהכרתי של מעדנות, רגע אחרי שהוספתי אותי לעגלה גיליתי מוצר חדש של ציפור השרון שבגלל האריזה נראה לי אוטנטי יותר.

מכיוון שכבר נותרו לי ג`חנונים בודדים של מעדנות בבית בחרתי לנסות את המוצר החדש.

מבחנת ערכים תזונתיים קורה משהו מעניין, הערך הקלורי כמעט זהה, למעדנות 369 קל` ולציפור השרון 342 קל` ל100 ג`. כאן אנחנו מגיעים לחלק היותר מעניין, במעדנות 21 ג` שומנים מתוכם 11.9 ג` שומן רווי (בתוך השומן קיים גם חצי גרם שומן טרנס) ובציפור השרון 13.3 ג` שומנים מתוכם 4 ג` שומן רווי בלבד. הבדל משמעותי במיוחד, מדובר בכמעט פי 3 שומן רווי, אחד מהדברים שאני תמיד בודקת במוצרים.

נעבור לקריטריון החשוב ביותר, הטעם – למרות חיבתי רבת השנים לג`חנון של מעדנות עדיין מורגש שמדובר במוצר תעשייתי שחומם במיקרוגל. לעומתו הג`חנון של ציפור השרון מרגיש כאילו עכשיו קניתי אותו מהתימני השכונתי. חשבתי שאולי הגזמתי בתיאור והזמנתי חבר שקונה בכל שבת ג`חנון שהסכים איתי שמדובר בג`חנון שמורגש כאילו ישב כל השבת בתנור.

מחירי הג`חנונים - הג`חנון של מעדנות נמכר ב-19.99 כשכבר קניתי אותו גם ב-25 במגה השכונתי שלי. הג`חנון של ציפור השרון נמכר ב-14.99 ונתקלתי בו רק בשופרסל דיל. שני המארזים מכילים 5 יחידות כשבמעדנות משקל גבוהה יותר של 750 ג` ובציפור השרון 600 ג`.

מבחינת מארזים, זה של מעדנות מגיע בתבנית פלסטיק מופרדת תאים ואפשרית הוצאת יחידה אחת ללא פתיחת שאר תאים (משהו שמעולם לא הצליח לי). ציפור השרון מגיע בתוך תבנית אלומיניום עם מכסה ומופרד בניילון בו עטפו כל יחידה, התבנית מתאימה לחימום בתנור.

בקיצור הג`חנון המוכן החדש שלי הוא זה של ציפור השרון, מרגיש כמו ג`חנון של בית

בתיאבון

אודליה


זו דעתי האישית, אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא

מצטערת על איכות התמונה, צולם בפלאפון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה