יום חמישי, 6 בינואר 2011

סיור קולינארי וארוחה של חומרי גלם מקומיים ב- 1868

הוזמנתי לקחת חלק בסיור עיתונאים מקדים לסיור קולינארי באיזור ירושלים, אני מאלו שאוהבים את ירושלים אבל מרחוק. לא מצליחה להתקרב לעיר הבירה שלנו ולא מצליחה למצוא את עצמי בה

הסיור הוא יוזמה של יענקלה תורג`מן, שף ואחד מבעלי מסעדת 1868 בירושלים. במטבח המסעדה עושה השף שימוש בתוצרת מקומית ועונתית והוא גם זה שיוביל את הסיורים אל יצרניים מקומיים אותם ניתן למצוא במסעדה.


צילום יח"צ

הסיור התחיל ביקב צרעה, בו התקיימה טעימה מודרכת של יינות והרצאה קצרה על היקב. לא אדווח על ההרצאה כי חבל להרוס את הסיור המהנה, אבל כמה פרטים קטנים, היקב הוקם בשנת 1993 והיא מבין הראשונים שיצאו מהקואופרטיב.

במהלך הביקור נטעמו מס` יינות, להזכירכם אני בכלל לא שותה ויכולה להעיד רק על תגובות הסביבה

בין היינות היו יין שורש בציר 2009 ו-2007, מהסביבה הבנתי שליינות טעם מתקתק, נעים והוחמא ע"י האנשים. אגב, שמות היינות נקבעים עפ"י שם הכרם ממנה נבצרו הענבים.


לסיור הצטרפה חברה שרצה הגורל והיא לא כל כך מחבבת יינות וכשטעמה את היין האחרון פלטה לא במכוון WOW! התגובה הגיעה אחרי שטעמה את יין הקינוח or (אור) בציר 2006. מדובר ביין קרח שמיוצר מענבים קפואות, שבסחיטה מוציאים יין עם 50% סוכר, היין נמכר אך ורק ביקב.

משם המשכנו אל חוות פטריות תקוע, לראות מאיפה בעצם מגיעות הפטריות.


קבלנו הסברים על מעגל החיים של הפטריה, מאיפה בדיוק היא מגיעה ומה בעצם אנחנו אוכלים

מזה, בדיוק זה מגיעה פטריית היער

אחרי הסיור הגישו לנו לטעימה מבחר פיטריות מוקפצות עם עגבניות לחות, כשכל המרכיבים נמכרים בתקוע וכמובן שאחרי זה יצאנו במסע קניות מטורף של פטריות



כוורת הפיטריות

סיימנו את החלק הסיורי והמשכנו אל מסעדת 1868, לארוחת הצהריים שהורכבה ממרכיבים שראינו במהלך היום. במסעדה פגשנו את גיא הקצב מאטליז רפאל ציקבא שהסביר לנו על חלקי הבשר והדגים פירוק בשרים בהם כתף טלה ופריים ריב.


בין לבין הצלחנו גם להתחיל את הארוחה, התחלנו עם מרק פטריות יער (מתקוע כמובן) עם ערמונית בגריל, לחמניית פיטריות פורצ`יני ותימין. מרק פטריות ששילוב הערמונים בו היה מעולה, אני הרגשתי קצת בחסרונה של החמאה אבל מדובר במסעדה כשרה אז No Butter

טרטר דג ים לבן, קרם אבוקדו לימוני, פלחי הדרים וכוסברה עם קלמנטינה שיכורה מרמת רחל. אין כמו דג כל כך טרי שמרגישים ששחה כמה דקות קודם לכן, לדעתי היה צריך להוסיף עוד טיפה חמיצות והמנה היתה מושלמת.


המשכנו עם ניוקי תפו"א בשילוב 5 סוגים של פטריות, ציר פטריות פורצ`יני ושום. הניוקי היו טעימים ונימוחים אבל לא אהבתי את הרוטב, ברוטב עושים שימוש בסוג של איולי שאמור להחליף את טעם השמנת שלא אהבתי. שותפתי לסיור התלהבה מאוד מהמרקם ומהטעם שהצליחו להגיע אליו בלי שמנת.

פילה סלמון אטלנטי טרי עם קרם שומר וארק, גרגירי חומוס ולימונים כבושים, סלט שומר ואשכוליות אדומות. מנה שבמבט ראשון נראתה לי לא עשויה, בטעימה ראשונה הבנתי כמה טעיתי. שילוב מעולה של טעמי קרם השומר, חומציות המרכיבים וקרא נציות השומר עם סלמון שהיה מוכן בדיוק וטעים מאוד.


הגענו למנת הבשר של הארוחה, נתח שייטל עם קונפי וקרם ארטישוק, רוטב מח עצם וקברנה סוביניון. נתח שייטל דק, עשוי מדיום כדי שלא יהפוך לצמיגי ברוטב מח עצם מעולה שהשתלב מצוין עם התרד.


לסיום קבלתי את שוק חיי עם קינוח פרווה מעולה! מיילפי פינק ליידי עם שכבות פילו, קרם וניל דבש ולוונדר, תפוחי פינק ליידי צלויים בברנדי ורוטב שיכר תאנים. דפיי פילו קריספיים, עם קרם וניל פרווה מעולה, שילוב מומלץ של מרקמים וטעמים.


מאוד נהנתי מהסיור ואפילו מטעימת היין שלא טעמתי, האווירה וההסברים הפכו את היום למעשיר ומהנה כאחד.


מאוד אהבתי את מבנה המקום שיש לו היסטוריה, מדובר במבנה האבן הראשון שהוקם בירושלים ע"י יוצאי החומות בשנת (תנחשו) 1868. המקום משרה אווירה ירושלמית חמימה כשקשתות התקרה רק מוסיפות למראה המקום


ממולץ לבקר באיזור ירושלים ואם זה משתלב לכם עם הסיור מה טוב

נתראה בירושלים

אודליה

עלות הסיור : 250 ש"ח

תאריכי הסיור הקרובים: 28.01, 25.02 ו-25.3, כשמספר המקומות בכל סיור מוגבל.

יש להזמין מקום מראש בטלפון: 02-6222312, 050-5614242

4 תגובות:

  1. לא הצלחתי לקרוא עד הסוף רק כי התמונות מאוד מגרות בשעה זו של הלילה.
    בכל מקרה, הכל נראה כל כך טעים ונהדר (אפילו היין, וכן.. גם אני לא שותה).

    שרונה
    photo.fashion.passion

    השבמחק
  2. תודה :-)

    מצחיק אותי שהגעת לבלוג הנסתר שלי :-)

    השבמחק
  3. אני חושבת שגם אני לא הייתי מתקרבת לירושלים למרות שהייתי רוצה, אבל לטיול כזה היתי שמחה לבוא!
    מאוד אהבתי את המונות, במיוחד את אלה של הפטריות (איפה שהן גדלות)!!

    השבמחק
  4. החלק של הפטריות מגניב לגמריי :-)

    השבמחק