יום ראשון, 24 ביולי 2011

הקרפ החדש בתל אביב - סוזט

גילוי נאות הייתי אורחת המסעדה

לאחרונה נפתחה מסעדת קרפים בתל אביב, ה-Suzette קרפרי צרפתי – ים תיכוני והוזמנתי לטעום חלק מהמנות המוגשות במסעדה. הקרפרי מציגה קונספט חדש בתחום ומביאה ארצה את הלהיט מצרפת, קרפים נטולי גלוטן המבוססים על קמח כוסמת בהם שולבו חומריי גלם מקומיים טריים.


בעלת המסעדה היא סלין קורץ, הבעלים של הסושייה ה"מון" שמוכרת לכולם. סלין מגיעה אלינו מצרפת ומבחינתה קרפ הוא זיכרון ילדות, היא מספרת כי בצרפת ניתן למצוא קרפ כוסמת ברוב המסעדות והיא מקווה שגם הישראלים יתאהבו באהבת ילדותה.


התחלנו בשני פתיחים, מנת גלילות קישוא (25) במילוי סלמון מעושן, קרם פרש וביצי סלמון. מנה קטנה ביחס למחיר אך טעימה, דפי הקישוא הושרו קלות וקיבלו חמצמצות מעודנת שהצליחה להשתלב בשאר המרכיבים. המנה מומלצת לחובבי הסלמון.

מרק גספצ`ו (16), מרק במרקם אוורירי יחסית למרקים דומים שטעמתי, מתובל בדיוק ומתחבר לטוסטון שמגיע בליווי סלט קצוץ דק. קל וטעים כפתיח לארוחה.


קרפ כוסמת עם שרימפס ברוטב חמאת עגבניות תמר, בזיליקום ואספרגוס עם שבבי פרמזן (53). המנה הפחות מוצלחת באותו הערב, המילוי כמעט ולא הורגש, השרימפסים היו over cocked, מילוי נוסף והשגחה קלה על המנה תשפר אותה.

קרפ כוסמת עם קרם גבינת עזים, סלק אפוי וסלט עליי בייבי בוינגרט הדרים עם טוויל שקדים מקורמלים (52). מומלץ בחום לחובבי גבינות העזים (אני), גבינת בוש שנמסה מעל וכמילוי לקרפ עם סלק שנאפה בדיוק (יש כאלו שמשאירים פריך) כשהטעמים משתלבים בחמיצות הוינגרט.


קרפ כוסמת עם סלמון מעושן בוינגרט חרדל לימון וטראגון עם קרם פרש, נבטי חמניה וביצי סלמון (54). עוד מנה לחובבי הסלמון, הבנתי מסלין שזו אחת מהמנות האהובות בצרפת ולדעתי בארץ היא תתפוס קצת פחות בגלל כמות הסלמון ששולטת במנה. אישית אני חובבת סלמון בכל צורה שניתן לחשוב עליה כשגם את המנה הזו אהבתי כי מה יכול להיות רע בשילוב של סלמון ושמנת.

קרפ כוסמת עם בשר בקר טחון, שיני שום בקרמל לימון עם טחינה ירוקה, עגבניות שרי, פטרוזיליה ועלי בייבי (54). המנה הכי ישראלית שטעמתי, אני יודעת שאמרו שהמנה יותר מידי ישראלית אבל הבשר בושל בדיוק והורגש טעם מעודן במיוחד של שיניי השום, טעמי הבשר נספגו קלות בקרפ והשתלבו מעולה, סלט עגבניות השרי היה מושלם למנה הישראלית שאהבתי.


בפינת המתוקים ניתן למצוא קרפים מקמח לבן כשאני בטוחה שאם תבקשו גם את הקינוחים יגישו בקרפ כוסמת.

נתחיל בקינוח הראשון שהוגש, קרפ סוזט קלאסי (35) ברוטב קרמל תפוזים עם פלמבה גרנד מרנייה. לא טעמתי בגלל האלכוהול אבל הבנתי מחברותיי לשולחן שמדובר במנה אלכוהולית פשוטה וטעימה.

קרפ פיסטוק פירות יער ושטוריזל שקדים עם גלידת וניל (32). קרם הפיסטוקים מתקתק ומשתלב מעולה עם חמיצות פירות היער, מנה שהיא יחסית כבדה לעומת שאר המתוקים ועדיין מתוקה אבל המנה המוצלחת ביותר מבין השלישיה היא קרפ קרמל מלוח עם גלידת וניל (26). קרפ חמים שרגע שלפני שקופל נמרחה עליו נמרחה חמאה מלוחה ומעל קרמל חמים וכדור גלידה קר כמובן החמאה המלוחה נמסה לתוך הקרפ ולדעתי אין כמו שילוב בין מתוק מלוח שמצליח, בקיצור שילוב הטעמים והטמפרטורות מוצלח במיוחד

כיום יותר ויותר אנשים מחפשים מקומות בהם יוכלו לאכול ללא חשש מנות נטולות גלוטן והסוזט בהחלט יכולים לספק פינה מוגנת שכזו. אהבתי את רוב המנות ולדעתי עם הזמן המקום יכול רק להשתפר.

בזכות השימוש בכוסמת כבסיס לרוב הקרפים המנות הופכות בריאות יותר ומתאימות למגמת הבריאות שניתן למצוא היום ברוב המקומות כשלדעתי כל אחד יוכל למצוא את המילוי המועדף עליו לשלב בקרפ

בתיאבון

אודליה


סוזט

א-ו 09:00-23:00, ש 10:00-23:00

פינסקר 30 תל אביב, טל: 03-6034422

מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה