יום שלישי, 12 ביולי 2011

מוצרי דורות ומתכון לחזה עוף בחלב קוקוס וצ`ילי על מצע פתיתים פריכים

בעבר יכולתם לראות שלא פעם עשיתי שימוש במוצרי דורות, נציגי החברה פנו אליי בהצעה להתנסות במוצרי החברה והסכמתי קבלתי תיק קירור חמוד ואדום עם מבחר מוצרים שאת רובם הכרתי ועוד אחד או שניים שלא


קבלתי שלישית מוצרי שום, הכתוש בקוביות (שתמיד נמצא אצלי במקפיא!), כתוש רך בקופסת פלסטיק ומוצר שלדעתי חדש שום פרוס. עדיין לא יצא לי לנסות את השום הפרוס אבל הוא יהיה מושלם לדג עם פול שאהוב עליי מבלי שאעבור את הסיוט שלי עם קילוף שום ;) זו הפעם הראשונה שאני עושה שימוש בצ`ילי הקצוץ, דורות שילבו בתערובת גם קצת זמן כדי לקבל מרקם נעים יותר, לדעתי הצ`ילי לא חריף מידי וניתן להגדיר אותו כפיקנטי, הייתי מרוצה מהטעם שהתקבל.

המוצרים שאני כבר מכירה ועושה בהם שימוש הם בזיליקום קצוץ, פטרוזיליה קצוצה, שמיר קצוץ (לא קבלתי אבל יש במקרר), ג`ינג`ר קצוץ ועשבי תיבול לבישול איטלקי. בגלל שאני גרה לבד וכל קניה של ירק גורמת לכך ששני שליש לפחות ממה שאני קונה עוברים אחרי זמן קצר לפח הפתרון למוצר קפוא שיושב לו בנחת ופשוט מחכה לי מהווה עבורי פתרון מושלם.

לדעתי סדרת המוצרים הזו היא המוצלחת ביותר מבין אלו שניתן למצוא כיום בשוק וניסיתי את כולם

המוצר היחיד שלא אהבתי היה הבצל המטוגן, עשיתי בו שימוש במתכון מטה וטעם הבצל שאני כה אוהבת נעלם ואיבד את כל המרקם והטעם שלו.

בסופ"ש התחשק לי משהו טעים והכנתי לי משהו טעים בשילוב חלק ממוצרי החברה. מביאה לכם את המתכון

חזה עוף בחלב קוקוס וצ`ילי על מצע פתיתים פריכים

רכיבים:

חזה עוף

חלב קוקוס

צ`ילי

ג`ינג`ר

שמן זית

פתיתים

בצל מטוגן

מלח ופלפל לבן

מתחילים כמה שעות לפני הכנת המנה עם חזה העוף והמשרה, שופכים את חלב הקוקוס לתוך קערה עם קוביית צ`ילי קפואה, חצי קוביית גינג`ר ומערבבים למיזוג טעמים. לדעתי הצ`ילי פיקנטי ומידת חריפות בינונית, למי שיש בעיה עם חריפות ממליצה להתחיל עם חצי קובייה לטעום ולהחליט האם יירצה להוסיף עוד. מתבלים קלות במלח ופלפל, חשוב לזכור לא להמליח לחלוטין כי חלב הקוקוס עוד יצומצם. לאחר שהגעתם לתיבול המתאים לכם מכניסים פנימה את החזה העוף, מכסים ומכניסים למקרר לפחות לשעה וחצי. חשוב לזכור שאת הטעימה עושים לפני שהעוף הוכנס פנימה מטעמי בריאות (חיידקים).


לאחר שהחזה עוף עמד במשרה מחממים מחבת, מוסיפים שמן זית (אני שמתי בדיוק כף) ומעל מפזרים את חזה העוף, לאחר כדקה הופכים ולאחר כעוד דקה שופכים מעל את כל המשרה. מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש לחום בינוני. בשלב הזה כדאי לבדוק שוב את הטעמים ולתבל בהתאם.

בנתיים מכינים את הפתיתים על פי הוראות היצרן, במקרה הזה מדובר בפתיתים של ברילה שמכינים לפי ליטר מים ל-100 ג` פתיתים מה שאומר שבסיום צריך לסנן אותם. חשוב לציין שלא מדובר בפתיתים המוכרים אלא בכאלו המיוצרים מחיטת דורום שלאחר הבישול ניתן לאכול ללא שום צורך בתיבול. עבור המנה המשכתי כרגיל ובסיר בצד המסתי את קוביות הבצל המטוגן שזו לי הפעם הראשונה שאני עושה בהם שימוש, מדובר במוצר הראשון של דורות שאני לא מרוצה ממנו.

מערבבים את הפתיתים עם הבצל המטוגן ולאחר שהבצל והפתיתים התמזגו מפזרים בשכבה אחידה על תבנית אפיה. מכניסים לתנור בחום של 200 מעלות לכ-10-15 דקות והופכים ברגע שהשכבה העליונה הופכת לפריכה. בסיום מתקבלים פתיתים פריכים ברובם כשלדעתי הפריכות מאוד מוסיפה. את השיטה הזו ניתן ליישם על איטריות ופסטה ואני תמיד אוהבת את התוצאה


לאחר כ-10 דקות ניתן להוציא את חזה העוף לצלחת בצד ולצמצם את הרוטב, החזה עוף יוצא רך ועסיסי מכיוון שמדובר בכמות לא קטנה שצריך לצמצם אני שופכת חצי מהרוטב ומצמצמת את השאר עד לקבלת רוטב סמיך וטעים


מגישים בצלחת את הפתיתים, פורסים את חזה העוף ומסדרים מעל, מסיימים ברוטב המצומצם שלא כדאי להגזים איתו כי מדובר בטעם מרוכז. מעל הוספתי נגיעה קלה של בזיליקום קצוץ לשבירת הצבעים (גם של דורות)


בתיאבון

אודליה

‏‏

זו דעתי האישית, אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא

מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה