יום רביעי, 13 ביולי 2011

חוויה של לוקוס בתאיו שף דגים


הוזמנתי לקחת חלק בארוחת לוקוס במסעדת תאיו שף דגים לחופו של הים התיכון. המסעדה ממוקמת ממש על קו המים בחופה הדרומי של בת ים, חוף מוסדר, נקי כשחלק מההנאה היא ישיבה בחדר הממוזג והנעים וצפיה בים מחלון המסעדה


המסעדה מחולקת למרפסת, חדר פרטי ומסעדה סגורה ממוזגת רחבת ידיים ונעימה.

אהבתי את המבנה התפריט שמוגש לאורך כל שעות היום, מלבד האפשרות להזמנה רגילה ניתן למצוא ארוחה מלאה שכוללת את המנה הראשונה במחיר המנה העיקרית במחירים קבועים של 69, 79 ו-89 שיוצאת מאוד משתלמת. בנוסף יש גם מנות גדולות יותר שיכולות להתאים לשניים שלושה אנשים בקלות.

כל הדגים טריים ומגיעים על בסיס יומי למסעדה. נעבור למנות שדגמנו, הראשונות.


פטה כבד (36) מוגש עם ריבת בצל ולחם קלוי. המנה מתאימה לחובבי הכבד הרך מאוד, אישית אני מעדיפה שהכבד שלי קצת יותר סמיך. הריבה היתה מעולה והשתלבה בצורה מוצלחת עם הכבד.

קבבוני דגים (39), בשר דניס, בצל ועשבי תיבול מוגשים עם טחינה. עשויים בדיוק הרמת הכנה ותיבול שמדגישים את טעמי הדג ולא עולים עליו, מנה טעימה ומומלצת.


קרפצ`ו פילה בקר (47) פרוסות דקות של פילה בקר, שמן זית, בלסמי, עלים ירקים ופרמזן. המנה שהכי אכזבה בראשונות, הבקר נפרס בצורה טובה אבל התפורר ברגע שנגע בו. כנראה שהבשר עמד קצת ולכן בושל יתר על המידה. כשהיתה חסרה לו קצת חמיצות.

פטריית פורטבלו (39) במילוי גבינת עיזים וגמבה קלויה. מומלצת בחום לחובבי גבינות העזים, הפטרייה נצרבה במחבת והיתה בשרנית ורכה, השתלבה מעולה עם טעמי הגבינות ורוטב הפלפלים מסביב.

חציל קלוי (36), מוגש על לבנה/טחינה עם סלסה עגבניות ושום. טוויסט קטן של סלסת עגבניות הפך מנה מוכרת ונפוצה למשהו חדש וטוב יותר, אחד החצילים הקלויים המוצלחים יותר שאכלתי לאחרונה.

סביצ`ה סלמון (41), קוביות סלמון כבוש ברוטב בלסמי ושמן זית. הורגש שכל הרכיבים הוכנו במקום רק שפספסו את התיבול, ברגע שהוספתי מעל לימון ומלח המנה השתפרה פלאים. צריך להוסיף במטבח עוד קצת בלסמי והמנה תקפוץ כמה שלבי טעם.

תזכרו שאת כל המנות מעלה ניתן לקבל בהזמנת מנה עיקרית מהתפריט ללא תוספת תשלום. נעבור לעיקריות


נתחיל במנת שרימפס קלאסי (89) ברוטב שמנת שום ויין. רוטב שמנת בסיסי שרק מחמיא לשרימפס ומוסיף לטעמו, השרימפסים היו עשויים בדיוק, רכים וטעימים לי במיוחד.

קוקטייל קוקי סאן ז`אק (179), לבבות של צדפות, צדפות וונגלי, ג`מבו שרימפס, מולים וקלאמרי ברוטב חמאה ושום. רוטב שמנת קלאסי שאני מאוד אוהבת והחמיא למנה, כל פירות הים היו עשויים בדיוק, מצב נדיר כשמכינים מנה עם כל כך הרבה מרכיבים, לרוב יוצא שאחד מהמרכיבים מתפספס והופך לגומי מה שלא קרה כאן. בנוסף, זו הפעם הראשונה שאני טועמת בארץ מולים והם טעמים לי לדעתי הקוקטייל יכול להספיק בקלות לשניים שלושה אנשים ומצדיק בהחלט את המחירו.

הוגשה לנו פלטת מטוגנים שהורכבה משתי מנות: ספיישל לוקוס (מחיר ע"פ 30 ₪ ל 100 ג') מטוגן בתוספת פירה/ פוטטוס/ ירקות מאודים ומנה של ברבוניות מטוגנות בשמן עמוק (89 ₪ בתוספת 10 ₪)בציפוי פריך בליווי רוטב שום ולימון בתוספת פירה/ פוטטוס/ ירקות מאודים.

אני מחובבי הדגים המטוגנים ולדעתי זו הדרך הטובה ביותר להכנת דגים, גם כאן מאוד אהבתי את הדג המטוגן, חלק מהברבוניות התייבשו קלות ועדיין מאוד נהנתי מהם. הלוקוס המטוגן היה עסיסי ואי אפשר היה לפספס את טריותו. לדעתי קל מאוד להרוס דג מטוגן וכאן לשמחתי הוא היה עסיסי ומאוד טעים


המנה לכבודה התכנסנו, לוקוס (במחיר עפ"י 30 ₪ ל-100 ג`), דג ים בתנור ברוטב שום לימון ועשבי תיבול, מגיע בתוספת פירה/פוטטוס/ירקות מוקפצים. הדג היה עסיסי אבל טעם עשבי התיבול השתלט על טעם הדג והמנה קצת התפספסה כי חבל לאבד את הטעם, בטוחה שחובבי עשבי התיבול לא יסכימו איתי אבל זו דעתי האישית

הוגש לנו לוקוס במשקל של קילו 200 שלפי חישוב שלי עולה 360, מהמנה נהנו 8 אנשים ולא סיימו את הדג עד הפירור האחרון, מנה שבסופו של דבר יוצאת משתלמת

נחנו קצת לפני שעברנו לסיום הארוחה עם הקינוחים שמוכנים במקום ע"י הקונדיטור קובי מלכו על בסיס יומי.


טריפל קרמבו שוקולד (39), 3 פרמידות קרמבו שוקולד בלגי בטעמים. הראשון קרמבו בטעם שוקולד קפה כשאני לא מתחברת לקפה, השני שוקולד בלגי מריר ואני מעדיפה בכלל חלב :-) והשלישי שוקולד לבן מעולה ושפשוט התמוגגתי ממני.

פאי תפוחים (39) בליווי כדור גלידה וניל. פאי תפוחים שאין לי ספק שנאפה באותו היום, הבצק ספג קלות את טעמי התפוחים והקינמון והיה נימוח, פאי מאוד מצלח ומומלץ.

הקינוח האהוב עליי מבין השלישיה, קדאיף תותים (36) מצע אטריות קדאיף עטוף בקרם מסקרפונה ותותים טריים בעונה. מנה שמתאימה לחובבי המסקרפונה הסמיכה והאמיתית בלבד שאני כן אוהבת. מנה שהיא קצת כבדה אבל טעימה לי מאוד, כרגע התותים לא בעונה ומעל המנה נמזג רוטב תותים במקום, ברגע שהתותים יחזרו זו תהיה מנה מושלמת.

בעבר לקחתי חלק במסיבת יום הולדת שנערכה במסעדה ונהנתי , הפעם יצא לי לדגום את המנות הרגילות שמוגשות במסעדה ונהניתי יותר. בטוח שאחזור למנות הדגים שאי אפשר לפספס את טריותן ואת המחיר המאוד הוגן לדעתי.

בתיאבון

אודליה

תאיו שף-דגים

חוף תאיו, החוף הדרומי בת ים, טלפון: 03-6565650

מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה