יום רביעי, 6 ביולי 2011

1,3,5,7 מה משותף? אי-זוגי – השקת תפריט הקיץ


גילוי נאות הייתי אורחת המסעדה

הוזמנתי לקחת חלק בהשקת תפריט הקיץ במסעדת אי-זוגי ברמת החיל, מסעדת שף צעירה וכשרה השוכנת במלון הבוטיק ליאונרדו. את המסעדה מוביל השף איתן מזרחי שהוגדר כ-כהן האוכל הכשר.

על המסעדה שמעתי כבר כמה פעמים וידעתי שהיא בסביבה אבל מי שלא מכוון למלון לא יהיה מודע לקיומה. היא ממוקמת בקצה הלומי של המלון ולה מרפסת למעוניינים לשבת באוויר הפתוח. הצבעים השולטים במסעדה הם שחור, לבן וכמה נגיעות ירוקות שמשרות נינוחות, רוב הזמן שבו שהיתי במסעדה ניתן היה לראות שהמקום מלא ועדיין לא היה רועש, האקוסטיקה של המסעדה גורמת לך לתחושת פרטיות.

הדבר הראשון שאהבתי במסעדה היא שיטת ההזמנות, התפריט בנוי מדפים תלישים עליהם מציעים לכם לסמן את המנות אותן תרצו והמלצרית אוספת את הדפים וההזמנה הועברה חיוך כל המנות בתפריט כולל הקינוחים מתומחרים במחיר קבוע של 45 ש"ח, מחיר הגיוני למנות במסעדת שף למרות שחלקם דיי קטנות וזה נראה לא הגיוני. כשבמנות הגדולות יותר המחיר בהחלט שווה.

התחלנו במנת לחם טאבון (10 ש"ח והיחידה במחיר שונה) עם קונפי שום ומטבלים. לחם חמים עם קראסט פריך וטעים הגיע עם שום קונפי שהיה טעים אבל לדעתי נדרש לו עוד קצת זמן בתנור, צ'ימיצ'ורי שהורכב מיותר מידיי יירק והשתלט על הטעם לחלוטין וממרח צ'יפוטלה, ממרח פיקנטי ומאוד טעים.

קרפצ'ו סינטה של בקר מיושן בתיבול שמן זית, מלח עבה ועלי מיקרו בבלסמי. שילוב מעולה של מליחות וחומציות ומאוד אהבתי את המנה חוץ מזה שהיא נראית לי קטנה.

סלט עוף – איטריות אורז, קריספיות עלי חסה, מוגש עם וינגרט שומשום. אני לא אוהבת שומשום! ולמרות זאת לא הצלחתי להפסיק לנשנש מהמנה, הפריכות של עליי החסה השתלבה מעולה בעוף וברוטב הוינגרט, מנה שלא אזמין ביוזמתי אבל מאוד מומלצת לחובבי השומשום.

קונפי כבד אווז בטמפורה על מצע ירקות חם במייפל, דבש וטימין. רוב האנשים שאני מכירה לא אוהבים כבד אווז בגלל מרקמו, המנה הזו פותרת את בעיית המרק. מרקם הכבד עדיין מורגש אבל אליו מצטרפת פריכות הטמפורה בה הוא הוכן, שילוב שמאוד אהבתי. מצע הירקות היה מורכב בעיקר מגזר ולא התחברתי למתיקות שלו.

סופלקי טונה אדומה – קונוס של טונה אדומה טריה, בצל סגול, עלים ירוקים ואיולי צלפים. בטעימה ראשונה מורגש שחסר התיבול, מבט נוסף לצלחת מגלה מנת מלח גס ולימון, תוספת של שניהם הופכת את המנה למעולה!

מקלות של סינטה – מסינטה מיושנת על פירה זיתים שחורים, עלי כוסברה וסלט ירוק. הסינטה היתה עשויה בדיוק עם אדמומיות נעימה במרכז נתח הבשר, הפירה היה לי קצת מוזר בגלל שילוב הזיתים השחורים ועדיין היה טעים לי חיוך

שיפוד סלמון על הברזל – קוביות סלמון טרי צרובות במירין וסויה, מוגשות בקערת ירקות ירוקים מוקפצים. אי אפשר היה לפספס את טריות הסלמון כשהמתיקות החמיאה לו והפכה אותו למושלם בעיניי. בירקות הירוקים שולב מנגולד, אחד מהירוקים האהובים עליי שנותנים לתערובת חמצמצות מעודנת, בקיצור מנה טעימה.

הספריבס של לגזיאל - מטלה, במרינדת שום דבש וטימין על פירה של תפוחי אדמה. בשר הטלה עבד מעולה עם מתיקות המרינדה, היה רך וממש נפל מהצלע. הפירה היה חלק וטעים לי ובמיוחד שמדובר בפירה כשר/לא חלבי.

פילה בקר – מדליון של פילה בקר טרי בקרסט תבלינים, מוגש עם קוביות בטטה צלויות , בצל ירוק ושומשום קלוי. הבקר היה עשוי מדיום וממש רך, לא ניתן לפספס את האדמומיות (בתמונה זה לא כל כך נתפס). התבלינים הדגישו את הטעמים ואת האמת התעלמתי מהירקות ונהניתי מהבשר.

ביקשנו מנוחה קצרה לפני הקינוחים והמשכנו.

ניסינו שני קינוחים, קרפצ'ו אננס - אננס טרי עם טארט טאטן של אננס וכדור גלידת קוקוס. פרוסות דקיקות של אננס טרי (אי אפשר היה לפספס את הטריות) עם טארט טאטן שהיה עשוי בדיוק והחמימות שלו השתלבה בגלידת הקוקוס שאותה פחות חיבבתי.

צ'ורוס בשקית עם שוקולד וסורבה מנגו. את הצ'ורוס לכשעצמם אהבתי, הורגש שרק יצאו מהמטגנת והיו טריים במיוחד, את השוקולד שהורכב משוקולד מריר לא התחברתי (לא אוהבת שוקולד מריר) וסורבה המנגו פחות התחבר לחמימות הצ'ורוס.

לדעתי אדם אחד יכול לשבוע מ2-3 מנות בעלות של 135 ש"ח שבסופו של דבר לא יוצא יקר למסעדת שף, הפתרון המוצלח יותר למסעדה כשרה לאיזור שברובו לא ניתן למצוא מסעדה שכזו.

חשוב לציין שבמהלך השבוע ניתן ליהנות מארוחות עסקיות במחיר של 69 ש"ח לשלוש מנות, עסקה מאוד שווה לאנשי האזור וסתם מבקרים.

הציון שלי 4.25 מתוך 5, אהבתי את רוב המרקמים, הביצועים והטעמים חיוך

בתיאבון חיוך

אודליה

אי-זוגי, כשר

א - ה 16:00 - 12:00 – תפריט עסקיות

א - ה 19:00 – אחרון הלקוחות

רח' הברזל 17, רמת החיל, תל אביב 03-5110075


מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה