יום שלישי, 31 באוגוסט 2010

חנדלה – פינת חמד קטנה בלב השרון

גילויי נאות – הייתי אורחת המסעדה

על חנדל`ה מעולם לא שמעתי, אבל כשציינתי בפייסבוק שאני מוזמנת לבקר במקום כולם כתבו לי שאהנה שם ומדובר במקום מקסים.

המסעדה ממוקמת במושב גבעת חן, מקום שאולי נתקלתי בשמו אבל לא היה לי מושג איך להגיע אליו. פניה מאחד הכבישים הראשיים של רעננה, ממשיכים ישר, מגיעים לדרך עפר והינה המסעדה. מדובר במסעדה כפרית שהקים ניר מלכוב חקלאי/לולן על שרידיו של הלול שלו. בימים אלו חוגגת המסעדה יום הולדת 8, מס` מכובד בהתחשב בתחלופת המסעדות בארצנו.


אין יותר כפרי משממית

אני ובן זוגי לערב הגענו בזמן והושבנו בשולחן הבלוגרים, כדי שלא נחכה לשאר האורחים התחילה המסעדה להזרים את המנות הראשונות אל השולחן.


מחמצים אסייתים עם שומשום (12) המנה מכילה כרובית, גזר, פלפל, בצל ירוק ומעל שומשום. לבצל הירוק היה מעין טעם לוואי מוזר ולדעתי לא מתאים למחמצים, שאר הירקות היה חמצמצים, קריספיים וטעימים. לא מבינה את העיטור בשומשום, אני מאלו שלא אוהבים שומשום ונלחמים להוריד אותו לפני שאני טועמת כל ביס. לא משנה שלדעתי זה גם מכער את המנה.

רול חציל (28) במילוי תערובת גבינות ועירית, בליווי קונפי שום וסלסה פיקנטית. החציל היה עשוי בדיוק, מילוי הגבינות היה טעים והשתלב מעולה עם הסלסה שרק הוסיפה.

פוקצ`ה (15) הגיעה עם פנכת חמאה ופנכת שמן זית ובלסמי. הפוקצ`ה היתה דקה מידי וכנראה לכן התייבשה, בסיבוב השני הגיעה פוקצ`ה הרבה יותר טובה ורכה. החמאה הגיעה בטמפרטורה הנכונה והיתה טעימה וקלה למריחה.


פטה כבד עוף (39) בציפוי קשיו שמוגש בליווי טוסטונים וריבת בצל. הפטה היה נימוח וטעים בשילוב המרקם של הקשיו היה מעולה, אחרי הכל איך פטה כבד שהוכן עם חמאה לא יכול להיות טעים . בריבה הורגשו רצועות הבצל כאילו היא לא בושלה עד הסוף, מאוד אהבתי את המרקם והטעם.

ניוקי גבינות צאן (36) ברוטב חמאת עגבניות שרי, שמנת וטימין. שילוב הטעמים ברוטב היה מעולה אבל ... מרקם הניוקי היה דביק מידי והוא פשוט נדבק לחך.

היינו ארבעה אנשים שחלקו בארבע מנות עיקריות, עם כל המנות העיקריות יוצאת תוספת סלט ירוק ותוספת חמה לבחירה מבין מנות מתחלפות, במהלך הארוחה היו צ`יפס, פירה בטטה, אורז לבן בשילוב אורז בר וירקות מוקפצים.

א` ות` חלקו את מנת האנטריקוט המיושן (105) עם רוטב פלפלת חרדל ופירה בטטה ואת מנת הפרגיות על הגריל (63) ברוטב טריאקי בוטנים עם תוספת ירקות מוקפצים.


אצטט את מה שנאמר לי על המנות, הפרגיות עשויות טוב ומתובלות כהלכה כשהירקות מחמיאים למנה. במנת הסטייק היתה טעות קטנה ברמת ההכנה, הסטייק נלקח למטבח והוחלף באחד שהוכן בהתאם. נאמר לי שהוא עשוי בדיוק והיה טעים.

אני והדר חלקנו את מנת צלעות הטלה של חנדל`ה (100) ומנת קדירת פירות הים (89) ברוטב עגבניות ופסטיס.


הצלעות היו עשויות בדיוק ואפילו טעימות אבל קרות, כנראה שהמנה ישבה בצד בהמתנה לשאר המנות והתקררה. לאחר שהמנה חזרה למטבח וחוממה היא כבר לא היתה ניתנת לאכילה, הצלעות התייבשו לחלוטין. המנה הגיעה עם פירה בטטה שהיה תענוג לא נורמלי, אפשר לחיות בתוך הפירה הזה

מנת קדירת פירות הים הכילה קלאמרי במרקם גומי מידי, מולים שהיו בסדר ושרימפסים שהיו טובים. משהו ברוטב לא עבד והיה קצת מלוח מידי, הזמנו תוספת אורז לבן בשילוב אורז בר שחלקם היו קצת פריכים מידי. השילוב בניהם הוריד את מליחות הרוטב והיה נחמד.

אחרי מנוחה קצרה הובאו לשולחן ארבעה קינוחים


אנגלז (32) מוס שוקולד עם שברי שוקולד ושוקולד לבן בליווי רוטב וניל. כמו כל מנה ששולט בה השוקולד גם זו היתה יותר מידי בשבילי. שילבתי בין הרוטב למוס ובהחלט היה טעים אבל שוקולדי מידי בשבילי כדי לאכול מנה שלמה.

פאי תפוחים (30) עם גלידת וניל. פאי אישי שהיה במתיקות מעודנת ואולי מידי בשבילי, בשילוב עם הגלידה מנה מעולה ולא כבדה.

פבלובה (32), הר קצפת על מרנג טרי וטעים במילוי גלידת וניל כשמעל רוטב פירות יער, לא מחובבי הרטבים החמצמצים אבל כאן הוא השתלב מעולה. קינוח מומלץ וגדול במיוחד.

קרם ברולה (26), אני מחובבי הקרם ברולה וכאן הורגש פספוס. הקרם היה כבד מידי והטעם הזכיר בצורה מוזרה את טעם מעדן הילדים דני, הסוכר לא נשרף עד תום ולכן הורגשו גרגרי הסוכר. לרגע חשבתי שלא שולב וניל במנה אבל בסופו של דבר גרגרי הוניל נמצאו בתחתית המנה.

לפני שהלכנו ניתן לנו מארז שי שהכיל את מוצרי המקום, שקית עוגיות טריות שנאכלו למחרת והיו מעולות, רוטב וינגרט הדרים שמומלץ בחום לנסות במסעדה עם הסלט הירוק, ריבה מקומית וקפה שאותם עדין לא יצא לי לטעום.

לסיכום, המקום עצמו פסטורלי ומקסים, פינה שקטה בלב העיר. האוכל היה ברובו ליד וכמעט מושלם. המסעדה קיימת כבר 8 שנים כך שאני לא מאמינה שהם היו מחזיקים מעמד עם כל כך הרבה ליד ופשוט נפלתי על ערב לא הכי מוצלח שנראה גם עמוס. כל כך אהבתי את המקום שבטוח אחזור כדי לנסות שוב.

תודה למארחים שלנו

ותודה לגיל מנהל המסעדה שענה על כל שאלה

בתיאבון

אודליה

חנדל`ה מושב גבעת חן, 09-7603647

זו דעתי האישית, אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה