יום ראשון, 20 בפברואר 2011

ארוחת טעימות בלבורטוריו די פסטה (מעבדת הפסטה)

גילוי נאות הייתי אורחת המסעדה

פסטה זה טעים ומנחם, מעבדת פסטה זה טעים מנחם ונקי

הוזמנתי לקחת חלק בארוחת טעימות של הסניף החדש של לבורטוריו די פסטה באיזור הבורסה בר"ג, סניף שני שנפתח לאחר הצלחת הסניף הראשון ברחוב החשמונאים בתל אביב.


הרעיון מאחוריי המעבדה הוא אחידות בהכנת המנות ולא משנה לאיזה סניף תגיע. במטבח ניתן למצוא סלסלות בישול ממוחשבות שעולות ויורדות מהמים הרותחים אוטומטית וללא מגע יד אדם. עפ"י בעלי הרשת מדובר בפרט מאוד חשוב כשכל רגע משפיע על רמת ההכנה של הפסטה.


התחלנו את הארוחה בטעימת הסלטים, מנות שמגיעות בכוסות אישיות עם מכסה, הגשה מקסימה לדעתי

קפרזה (12), עגבניות שרי, נבטוטים, בייבי מוצרלה עם פסטו ג`נובזה, מנה עם גבינת מוצרלה אהובתי תובלת בעדינות עם רוטב פסטו שלא השתלט, מנה טעימה.

אנטיפסטי (12), ירקות קלויים בתוספת גבינת פטה. מנה שלדעתי חסר היה בה טעם דומיננטי כלשהו, צריך להוסיף חומציות או קצת יותר שמן זית.

ריקוטה פרסקה (12), ריקוטה, עגבניות שרי, זיתים ושמן זית מתובל. ריקוטה קצת יותר קשה מהמרקם המוכר שמאפשרת חיתוך גבינה מוצק יותר, הזזתי את הזיתים הצידה ומאוד נהנתי מהמנה

בסלטים עושים שימוש בגבינות גד ומוצרים מקומיים טריים.

הגישו לנו לטעימה מבחר רחב של פסטות ואני בחרתי לקחת ביס ולא יותר מכל אחד ועדין בסיום הערב הרגשתי כאילו אכלתי סיר מלא

כל הפסטות מוכנות אלדנטה, משהו שלא כל כך מחבבים בארץ, גם אם תבקשו מנה מבושלת יותר זה לא משהו אפשרי מכיוון שהכל מתוכנת מראש ולא ניתן לשינוי. כל הפסטות מיוצרות במפעל המתמחה בתחום באיטליה ונשלחות ארצה מוכנות לבישול.

פסטת לונטה במילוי גבינות ברוטב קפונטה חציל וקוביות פטה. רוטב חצילים מעולה בשילוב פסטה פשוטה וטעימה יותר.

פסטת גראן טורטלונה פורצ`יני במילוי פטריות פורצ`יני ופרמזן. טעם דומיננטי במיוחד של הפורצ`יני שמשתלב מעולה עם גבינת הפרמזן - מילוי מעולה. מנה שהגיעה ברוטב שמנת סמיך שפשוט ליטף את הטורטלונה.

פסטת קפאלאצ`י די זוקה במילוי דלעת ופרמזן ברוטב שמנת. לא כל כך מתחברת לדלעת, מנה שהפתיעה לטובה בגלל שאהבתי את הדלעת וכמובן את רוטב השמנת.

רביולי קסטניה (42) במילוי ערמונים וגבינו ברוטב חמאה מרווה, חמוציות, צנוברים ופרמזן. מנה שמיועדת לחובבי הערמונים בלבד! טעם ערמונים דומיננטי במיוחד שמשתלב בצורה מוצלחת עם רוטב חמאה המרווה.

גרנדה ניוקי שמורכב מ90% תפו"א ורק 10% קמח. מנה חדשה שהכי פחות אהבתי, הניוקי יוצא לעיס ולא רך, לדעתי עדין לא מצאו את זמן ההכנה המדויק.


רביולי ריקוטה ותרד (42) ברוטב פנה פמודורו (שמנת עגבניות) ופרמזן. עוד שילוב מוצלח – אני לא חושבת שאפשר להרוס משהו שמשלבים עם ריקוטה

רביולי קרצ`ופי (42) במילוי ארטישוק טרי וגבינות ברוטב אליו אליו פפרונצ`ינו, צנוברים, פטרוזיליה ופרמזן. מנה עם ארטישוק אמיתי לא רסק אלא ארטישוק שנחתך דיי בגסות והיה קצת סיבי לטעמי ועדיין טעים.

טליאטלה ברוטב אליו אליו, פרמזן וצ`ילי. חריפות שתופסת אותך בלשון ובכל זאת פחות התחברתי, לרוב מעדיפה את מנות הפסטה הממולאות.

מקרוני אל טורקיו ברוטב קארי. חריפות שממש לא הסתדרתי איתה ושילוב לא מוצלח לדעתי.

למנה אחרונה טעמנו מנה שכרגע פונה לקייטרינגים או אירועים מיוחדים וחושבים להכניס למסעדה, בצק פסטה עם קקאו במילוי ריקוטה וזזט תפוז שמוגשת על מסקרפונה ממותקת עם זסט תפוז ותות.


אני האחרונה שניתן למנות ממעריצי שילוב השוקולד תפוז וחשבתי להמנע מטעימת המנה אבל ברגע שלקחתי ביס לא הצלחתי להפסיק, שילוב מושלם בין התפוז לריקוטה לבצק בעל הריח השוקולדי וטעם עדין ביותר של קקאו. בקיצור קינוח מעולה!

ויש לי שאלה אליכם – כמה לדעתכם אפשר לגבות על מנה אחרונה שכזו שתורכב משניים שלושה רביולים שכאלו?

אסכם ואומר שאת רוב המילויים אהבתי ואפילו מאוד, לאלו שאינם חובבים את צורת ההכנה אלדנטה הפסטות פחות מתאימות. לכל המנות יש מחירון קבוע שמופיע כחלק מעיצוב המסעדה ומאפשר בחירה מהירה. בסופו של דבר מדובר במנות טעימות מהירות ובמחיר הגיוני

הציון שלי 3.5 עם נטיה ל-4 מתוך 5

תודה למארחים שלנו שהעבירו לנו ערב טעים ומחויך.

בתיאבון

אודליה

לבורטוריו די פסטה

תובל 20, מתחם הבורסה,רמת-גן

טלפון: 03-5752363

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה