יום שני, 21 בפברואר 2011

ארוחת ערב בפורט קפה הקסום בנמל קיסריה

גילוי נאות הייתי אורחת המסעדה

לפני מס` שנים יצא לי לבקר לראשונה בנמל קיסריה, מאוד אהבתי את המקום, הנוף והאווירה. כשקבלתי את ההזמנה וחשבתי לרגע על המרחק עלתה מול עיניי קיסריה שכל כך נהנתי לבקר בה ועניתי שאשמח להגיע בביקור.


הוזמנתי למסעדת פורט שנמצאת ממש מעל המפרץ וכשיושבים בתוך המסעדה או במרפסת (שלא העזתי בגלל הקור) מביטים ישר לתוך המפרץ ופשוט קשה להוריד ממנו את העיניים. איכשהו הצלחתי להקדים וישבתי ליד החלון עם הקמין הבוער ברקע והאווירה הכה נעימה, פשוט תענוג.

זמן לא רב לאחר מכן הצטרפה כל החבורה ואז כבר לא יכולתי לשבת ולהסתכל על הים כדי שהאוכל לא ייעלם


קצת אחרי שכולם התיישבו התחלנו במנות הראשונות:

חצילים קלויים על האש בטחינה ולבנה (20), חצילים טעימים שהשתלבו טוב עם חמיצות הלבנה.

פרחי כרובית בטחינה גולמית משובחת (22), אהבתי במיוחד שהיא לא טוגנה כדרך כל המסעדות אלא חלקית. כשהטחינה שממנה קבלו הפרחים קצת חומציות ממש עבדו ולרוב אני אוהבת את הכרובית שלי ללא כל תוספת.

ספיישל של טרטר טונה אדומה על מצע אבוקדו עם לימון כבוש (30), שילוב טעמים ומרקמים שעובד יפה רק שלדעתי צריך היה להוסיף עוד קצת חמיצות.

סינטה כבושה ועלי רוקט שמן זית ופרמזן (28), המנה שהכי פחות אהבתי. חלק מנתחי הסינטה היו חתוכים גס מידיי ולכן לא ממש לעיסים, העיב על שילוב טעמים מוצלח בסופו של דבר.


סלט תפוחי אדמה עם מטיאס (26), הסלט שהזכיר לי את סלט תפו"א הרוסי שסבתא ז"ל היתה מכינה. מה שאומר שמאוד אהבתי את מליחות הדג בשילוב המיונז ותפו"א.

פוקצ`ה עם עשבי תיבול טריים (33), לטעמי היא היתה שמנונית מידי (תראו בתמונה) וכמות השמן ביטלה את טעמה של הפוקצ`ה.

סלמון בכבישה במקום עם וינגרט חרדל ושמיר (30), לא הספקתי לטעום כי המנה פשוט נעלמה אז כנראה שהיה טעים.

בהפסקה הקצרה שבין המנות שמענו קצת על המסעדה שקיימת כבר 6 שנים. כשבחלק הארי מהשנים המטבח מנוהל ע"י השף נתי איבגי (27) שבא לארח לנו קצת חברה במהלך הארוחה.

גילינו גם שחלק מהמנות שנטעם במהלך הערב לא ניתן למצוא באופן קבוע בתפריט כי הם תלויות במבחר שהגיע מהים עד השעה 16:00 שנמצא ממש בצמוד

המשכנו לעיקריות

לחמעג`ון (פספסתי את המחיר), נחמד אבל לא אהבתי את הטוויסט. את הלחמעג`ון שלי אני אוהבת מסורתי שכל המרכיבים עברו בישול שריכך אותם ולא ישאירו לי תחושה שאכלתי פוקאצ`ה עם ירקות שבמקרה היה שם גם קצת בשר.

קבב טלה בתנור (68) קבב תוצרת בית עשוי בתנור אבן על סלט טבולה עבה, תיבול עדין במיוחד שהשתלב טוב עם בשר הטלה שלדעתי היה צריך קצת פחות זמן בתנור.

סלט ערבי (46), סלט ירקות קצוץ בתיבול שמן זית ולימון, גם גבינת לבנה 5% ועשבי תיבול טריים. סלט שטעמתי ממנו קצת כי זה לא ממש אחד המרכיבים החשובים לדעתי בארוחה והיה מתובל בצורה מעולה עם ירקות קצוצית שהורגש כי נחתכו רגע לפני ההגשה.


שתי מנות עיקריות שאהבתי במיוחד:

פלמידה לבנה על ריזוטו סלק עם קרם בצל ירוק ולימונים כבושים. לפלמידה קראסט מושלם ופריך בשילוב ריזוטו אדמדם ודייסתי מנה טעימה ומומלצת.

פיש & צ`יפס (68) פילה דג קוד מצופה בטמפורה, מוגש עם צ`יפס ואיולי אריסה. הצ`יפס שתובל בצ`ילי לא כל כך אהבתי בגלל חריפות הייתר בעיניי, לעומת זאת הדג היה מושלם ברמת הבישול שלו, מעטה פריך עם דג נימוח. כשתזמינו תבקשו צ`יפס לא מתובל

נחנו קצת, הזמנו שתיה חמה, נתנו לאוכל קצת להתעקל ועברנו לסיום המתוק של הערב.


עוגת גבינה קפוצינו (34) בצק חמאה פריך, גבינה אפויה בציפוי גנאש קפוצ`ינו. עוד גבינה טעימה עם מתיקות מעודנה שהושלמה ע"י ציפוי הגנאש קפוצ`ינו שהיה מוצלח במיוחד כשלרוב אני לא מחבבת את טעם הקפה.

עוגת גבינה תותים (34) בצק חמאה פריך, גבינה אפויה וציפוי תותים. אם את הקודמת הופעתי שאהבתי אל המנה הזו בכל לא התחברתי ובעיקר בגלל ציפוי התותים שהזכיר ריבה שהוסיפו לה ג`לטין, בקיצור לא.

גופרה וופל בלגי (38) עם פירות טריים, שני כדורי גליה לבחירה ורוטב מייפל. גופרה נחמדה שהורגש שהיא טריה בשילוב החברים הרגילים.

סופלה שוקולד (36) במילוי שוקולד לבן ולצידה גלידת וניל, פעם ראשונה שאני יכולה לומר שאני נהנתי לאכול סופלה! לרוב אני הטעם מריר לי וכאן שילוב טעמי השוקולד/שוקולד לבן פשוט עשה לי את זה.

אסכם ואומר שמדובר במסעדה מקסימה עם אווירה נעימה וחמימה, מיקום ממש מושלם ורומנטי. כשהאוכל טרי וברובו מומלץ, הנוף שווה את ההגעה.

תודה למארגנים ולמארחים שלנו שהעבירו לנו ערב טעים ומחויך.

בתיאבון

אודליה

פורט קפה

הגן הלאומי של נמל קיסריה

שעות פתיחה: 08:30 בבוקר ועד הלקוח האחרון

טל: 04-6100221 פקס: 057-7977349


מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה