יום שלישי, 2 בנובמבר 2010

חוגגים את המסיק הראשון ביד מרדכי


זו השנה הראשונה בה בחרו ביד מרדכי לחגוג בעצמם את המסיק הראשון ולא להצטרף לאירועים ברחבי הארץ. לכבוד פתיחת החגיגות החליטו להזמין בלוגרים לסדנת טעימות שמני זית וסדנת


את הטעימות העבירה לנו אורית, שב-3 השנים האחרונות משמשת כטועמת הראשית של שמני הזית ביד מרדכי. טעמנו שמן זית מזן ברנע שהיה עם מרירות וצריבה עדינה בגרון, שמן זית מזן מנזלינו שהיה הרבה יותר עדין, עם מתיקות עדינה ולסיום טעמנו את שמן הזית שהרג אותי עד כמה שהיה חזק מזן ארבינקה, מרירות מודגשת עם צריבה לא הכי נעימה. אני עם טעימות שמן הזית שלי סיימתי לזמן הקרוב :-)

בהמשך עברנו לסדנא חוויתית שבמרכזה שמן זית עם השף עמיר אילן (מסעדת הדסון) שהתרכזה בטעם האומאמי, הטעם חמישי והחדש אחרי טעמי המר, מתוק, מלוח וחמוץ. טעם שהתיאור הכי מתאים לו הוא savory, מתובל/פיקנטי או בקיצור טעים. יכולה לומר בפה מלא כי זה טעם שאני בהחלט אוהבת :-)


במהלך הסדנא טעמנו ממתכוניו של השף


קרפצ`ו סלמון "אומאמי", טרידטו טונה עם עלים ירוקים, רוטב ג`ינג`ר, ליים ושמן זית, סלט קיסר עם רוטב טעים וסלט שמשום מה שכחתי את שמו (יסלח לי הסלט):-)

אהבתי במיוחד את טרידטו הטונה שעוטר בביצי טוביקו שהיו פשוט תענוג.


נחזור לאירוע שלשמו התכנסנו חגיגת ימי המסיק ביד מרדכי, לכבוד האירוע ארגנו בקיבוץ ובסביבתו מגוון הפעלות לילדים (ולצעירים בנפשם) בהם הפעלה מודרכת של בית הבד ושל כוורת אמיתית מול עיני הילדים.


בית הבד ושמן שזה עתה נמסק

עוד היו סדנאות לכבישת זיתים, אפיית פיתות ושתילת עצי זית קטנים וחמודים. חשוב לציין שכל הפעילות היא ללא כל תשלום (כולל הכיבוד במתחם) וכל המוצרים נמסרים לילדים.


תמונת יח"צ


שתילת עץ הזית שלי

האירוע מתקיים גם ביום שישי הקרוב (05/11/10) בקיבוץ יד מרדכי בין השעות 10:00-15:00, סה"כ 40 דקות מתל אביב.

קחו את הילדים ורדו דרומה :-)

אודליה

אוסיף עוד כמה מילים על מסיק 2010 ושמן הזית של יד מרדכי,

החברה מרדכי מייצרת ומשווקת שמן זית משנת 2004 והיא מותג שמן הזית המוביל כיום בישראל ומחזיקה כ- 25% נתח שוק (עפ"י נתוני החברה). החברה מייצרת מגוון שמני זית מכבישה קרה בלבד ופועלת תחת שיטות ותקנים המקובלים בקרב יצרני העילית האירופיים. הייחוד בשיטת היצור ביד מרדכי הינו תהליך האבחון, הטעימה וההערכה הסנסורית של הזנים ואזורי הגידול השונים ושילובם, על ידי צוות טועמים מקצועי, למגוון שמני הזית של החברה.

מסיק 2010 שמתחיל בימים אלה צפוי להיות פורה, איכותי ומוצלח. בחברה צפויים להיקלט 12 זנים שונים של זיתים ממספר אזורי גידול. בין הזנים ניתן למצוא זנים מקומיים מסורתיים כגון הסורי והנבאלי, זנים מודרניים כגון הברנע הישראלי וזנים אירופיים שנקלטו בארץ כמו הלצ`ינו האיטלקי, הפישולין הצרפתי והפיקואל הספרדי. אלה ישולבו בשמני הזית של החברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה