יום חמישי, 1 ביולי 2010

ארוחת טעימות במסעדת בליני בנווה צדק

ביום שלישי האחרון לקחתי חלק בארוחת טעימות של מועדון מבקרי המסעדות של עכבר קפה במסעדת בליני בנווה צדק.

מסעדת בליני תסגור בינואר הקרוב 15 שנותפעילות ואם מסעדה שורדת בתל אביב כל כך הרבה שנים זה משהו שמעיד על איכות המקום לטובה. על המסעדה שמעתי יותר מפעם ואף הוזמנתי למקום, מסיבות שונות ומשונות לא יצא לי לבקר במקום. כל חבריי ששמעו על הביקור הקרוב שלי במקום ציינו בפניי שאני הולכת ליהנות.

הגעתי בשעה היעודה והתיישבתי בשולחן ארוך שהוכן במיוחד עבורנו, בהמשך התמלא השולחן בכ-20 בלוגרים שהגיעו לארוחת הטעימות.

ליאת עורכת הקפה אמרה כמה מילים על הרעיון שעומד מאחורי ביקורות הבלוגרים, אליה הצטרף רונן ארדיטי (אחד מבעלי המקום) בהסבר קצר על המסעדה, שנות פעילותה, השף אייל הרוש והארוחה שתוגש.

לאחר הפתיחה הקצרה הוגשו לשולחן קוקטליי בליני שעל שמם נקראה המסעדה, אני לא שותה אבל לפי הסביבה הקרובה אליי הקוקטיילים היו טעימים. על השולחן פוזרו צלחות מלאות שמן זית עדין שבמרכזו שלולית טעימה שלחוץ בלסמי שיועד לפוקצ'ת הבית. בפוקצה משולבות עגבניות מיובשות ועשבי תיבול.

את העגבניות ועשבי התיבול לא הרגשתי אבל הפוקאצ'ה היתה טעימה במיוחד עם שילוב טבילה בשמן הזית והחומץ.

לא הספקנו לטעום את הפוקאצ'ות והחל מטר של מנות ראשונות שהגיעו לשולחן במהירות מטורפת:

- ריזוטו אנטריקוט בניחוח מרסלה, הייןהפך את הריזוטו למתקתק, לא הצלחתי לשים את האצבע על פרט מסוים אבל משהו לא הסתדר לי בטעמים והשאיר טעם לוואי והאנטריקוט היה קצת צמיגי.

- פיטריות פורטובלו במרסלה וציר בקרולחם פרושוטו, טעם הלחם היה חביב אבל יבש במיוחד לעומת זאת הפטריות היו בשרניות ומעולות.מתקתקות רוטב המרסלה הקפיצה את הטעם ועשתה להן רק טוב.

- פלטת אנטיפסטי שכללה: חצילים בדבשוחומץ בלסמי, קישואים בתחמיץ, כרובית בחרדל דיז'ון וצלפים, פלפלים קלויים בשמן זיתושום, בטטה אפויה בתנור, כרישה וסלט שעועית שחורה, לא יצא לי לטעום את כל המרכיבים, אהבתי במיוחד את החצילים והבטטה. סלט השעועית היה קשה מידיי לטעמי ובכל זאת טעים.

הגענולמנות העיקריות:

- פפרדלה אלה קצ'יטורה - פסטה פפרדלה (רחבה) ברוטב ציר בקר, חרדל, שמנת, פרמז'ן,מלפפון חמוץ, פטריות ונתחי פילה בקר, הפסטה היתה עשויה בדיוק ברמה האהובה עליו שילוב הרוטב, הפיטריות ופילה הבקר היה טוב. מה שהפתיע אותי במנה הוא שילוב רצועות המלפפון שהיה מוצלח.

- סלטינבוקה, סינטה מגולגלת עם גזר ומבושלת עם תפו"א ובצל בבישול ארוך של 16 שעות ומוגשת לצד פולנטה, המתיקות של הגזר משתלבת מעולהעם הסינטה שהיתה עשויה ברמה טובה וטעימה. הפולנטה היתה מוצלחת ושילוב הפרמזן היה מורגש וטעים במיוחד.


- ניוקי כמהין- ניוקי ברוטב חמאה, שמנת,יין לבן, פרמז'ן ומחית פיטריות כמהין, הניוקי היה נימוח ונמס בפה ובשילוב עם רוטב הפך את המנה הזו ללהיט של הערב. המנה המוצלחת ביותר לערב זה!


רגע לפני המנות האחרונות הוגשה לנו צלוחית ועליה שלושה שוטים של לימונצ'לו בטעמי לימון, תפוז ואשכולית, ערכתי סקר קצר לגבייהטעמים (לא שותה) והדיעות היו חלוקות, חלק אהבו יותר וחלק פחות ואחד הסועדים אמר שלא ניתן להתקרב כי המשקה מתוק מידי.

הוגשו לנו שני קינוחים

- טירמיסו שהיה מתקתק וברמת קפה מושלמת בעיניי, האנשים שאוהבים קפה אמרו שאין מספיק קפה אבל אני הייתי מרוצה חיוך

- באצ'י , קינוח שוקולד על בסיס קראנץ' אגוזים, במילוי נוגט ומעל 2 אגוזי לוז פריכים בציפוי שוקולד מריר, קראנצי האגוזיםברובו לא היה קראנצ'י ויותר במרקם דביק. אני מחובבי השוקולד אבל כאן היה מדובר ביותר מידיי שוקולד ולדעתי במנה מתוקה יתר על המידה.

בסיומן של כ-3 שעות ארוחה יצאנו שבעיםומרוצים :-)

תודה לליאת זנד העורכת שלנו,

למיתר הס' החדשה שהגיעה לפגוש אותנו,

לאנשי המסעדה שהיו מסביבנו עם הסבריםושירות אדיב ומהיר,

לשף אייל הרוש שהוציא מנות יפות וטעימות,

לשכניי לשולחן שהיה כיף להכיר ולהיות בחברתם בארוחה

ולמסעדת בליני שאירחה אותנו באדיבותרבה.

תודה אחרונה לששת ולטמיר על הרשותלהשתמש בתמונות המעולות שלהם.

הציון שלי הוא 3.5 מתוך 5

בליני בנווה צדק http://www.rest.co.il/sites/Default.asp?txtRestID=1275

* הארוחה ברובה היתה של מנות החורף החדשות והמנות הקיימות עם טוויסטים קלים המנות ישולבו בקרוב בתפריט כך שכרגע אין לי מחירים לצרף למנות.

* גילוי נאות, כאורחי המסעדה לא שילמנו על הארוחה.


הפוסט המקורי פורסם ב-27/11/09 http://cafe.themarker.com/review/1340922/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה