יום חמישי, 5 במאי 2011

אדום, מסעדה בר ויין בירושלים

גילוי נאות הייתי אורחת המסעדה

קבלתי הזמנה לארוחת בלוגרים מצומצמת משתתפים בירושלים, לקח לי קצת זמן להחליט עם עצמי עד כמה בא לי להגיע לירושלים שאי מאוד אוהבת אבל לא ממש מסתדרת איתה ומכיוון שבא לי קצת שינוי אווירה החלטתי שכן חיוך

הוזמנתי לארוחת טעימות באדום, מסעדה ובר יין שממוקמת בחצר פיינגולד, מקום שאני בטוחה שאין ירושלמי שלא מכיר, אבל בתור צפונית/תל אביבית אם לא היו יוצאים לפגוש אותי על הרחוב אין סיכויי שהייתי מוצאת בכוחות עצמי.

הערה לעיריית ירושלים, בבקשה תוסיפו שילוטי רחוב ומספור על הבניינים, לפחות במרכז העיר לכל אלו שרוצים לבקר ולא מצליחים למצוא את עצמם חיוך

מסעדת אדום, בר ויין שנפתחה לפני 10 שנים והיא חלק משש מסעדות בבעלות הקבוצה. על הארוחה ניצחו השף אלרן בוזגלו שף מסעדת אדום ומיכאל כץ שף הקבוצה כשכל התוצרת שהוגשה לנו היא תוצרת אחת ממסעדות הקבוצה.

המסעדה ממוקמת בדיוק בקצה החצר שהוקמה במאה ה-19 ואי אפשר לפספס את האבן הירושלמית ששולטת בכל.

המסעדה מחולקת לכמה אגפים, חצר חיצונית לאלו שירצו לשבת תחת כיפת השמיים, "חצר" פנימית עם דק, בר סגור שבו ניתן לעשן וחדר אוכל. במסעדה אווירה רומנטית מאוד נעימה חיוך

נעבור לארוחה, התחלנו עם פטה כבדים (48), פטה בעיבוד עם חמאה, ביצים, קוניאק, ויין מדרה עד אשר מקבלים מרקם נוזלי והפטה עובר בישול בתנור בחום נמוך מאוד התוצאה פטה מאוד נימוח ועשיר בטעמים, הפטה מוגש עם טוסטונים וריבת עגבניות שרי תוצרת בית. גם לאחר כל תהליך הייצור שקראתם אני לא יכולה לקרוא למנה פטה, המרקם לא היה חלק וניכר שהיו בו גושים, חוץ מהשם מדובר במנה טעימה שהשתלבה מעולה עם ריבת השרי שאשמח אם מישהו ימצא דרך להסיר את קליפת השרי חיוך

אחד מהספיישלים - אספרגוס ברוטב בייקון עם ביצה עלומה מטוגנת, מנה המורכבת מאספרגוס צלוי המתובל בחמאה מזוקקת ותבלינים ברוטב שאלוטס, יין, בייקון מעושן ושמנת שצומצמו יחדיו ומעליהם הונחה ביצה עלומה בציפוי פנקו בתוספת וינגרט עגבניות. הורגש שכל מרכיב לכשעצמו טרי והושקעה בו מחשבה אבל המנה התפספסה קלות מישהו שכח במטבח את המלח, ברגע שהוספנו מלח כל הטעמים הודגשו והפכה להיות מאוד מוצלח. האספרגוס פריך השתלב מעולה עם הביצה העלומה והבייקון.

סלט עגבניות "אדום" (46), עגבניות שרי, בצל, זיתי קלמטה, צלפים, קרוטונים ובוקנציני (כדורי מוצרלה די באפולו קטנים) בקערת בצק. סלט פשוט וטעים, המחיר קצת בשמיים עבור סלט אבל הוא בהחלט מוצלח, מורגשת בו חמיצות מעודנת ולאחר שהסלט ישב קצת כדאי לשבור את קערת הבצק ולאכול אותה ספוגת טעמים חיוך

עוד מנה מהספיישלים - סלט סלמון מעושן, סלמון מעושן המוגש על סלט המורכב מעלי באקצוי, גבינת פטה, מעט עלי רוקט ומתובל בוינגרייט תותים טרים. אהבתי את כל המרכיבים אבל הטוויסט של וינגרט התותים לא כל כך התחבר לי, הייתי מעדיפה וינגרט נקי שהיה משלים את המנה בצורה מעולה.

ניוקי פטריות וערמונים (68), ניוקי על בסיס ריקוטה תוצרת בית מלווה ברוטב פשוט בסיס יין לבן, שמנת, פיטריות פרוציני, ערמונים פטרוזליה, שמן כמהין וגבינת פרמזן. לדעתי הניוקי לא היה נימוח מספיק אבל בהחלט היה טעים, עם שילוב הטעמים הזה לא ניתן לפספס.

בנוסף קבלנו שתי מנות שלמיטב הבנתי לרוב מגיעות כתוספת, פירה מזוגג בביצה טרופה וחלב מושחם בתנור, את הפירה שלי אני אוהבת חמאתי חלק וללא תוספות, לדעתי הזיגוג וההשחמה לא עבדו והוסיפו מרקם לא הכי נעים לפירה.

פרוסות קישואים בבלסמי מזוגגות בחומץ בלסמי ושום קונפי, במנה היה פרי שלא הצלחתי לזהות והיה מתוק מידי לטעמי , פרוסות הקישוא היו פריכות וטריות אבל לא התחברה לי המתיקות.

ספיישל - מוסר על ריזוטו אצות ורוטב קלאמרי, נתח מוסר ים צלוי בתנור על ריזוטו מתובל באצות ים ורוטב על בסיס שמנת קלאמרי ויין לבן. מוסר הים היה עשוי בדיוק עם קראסט פריך כשהריזוטו היה עיסתי מידי לטעמי ועדיין טעים.

ספיישל - סטרוגנוף נתח קצבים, בשר שעבר הקפצה מהירה במחבת ובישול ברוטב שהורכב משאלוטס ,קוניאק,ציר חום, פטריות פורטבלו ושמנת. מסתבר שנתח קצבים וסטרוגונוף לא מתחברים, הבשר היה לא לעיס ולא התחבר עם הרוטב, שעבד מעולה עם הפטריות, מנה שלדעתי עדיף לוותר עליה.

שרימפס בקרם זעפרן (98) שרימפסים בהקפצה מהירה המוגשים על פולנטה רכה ברוטב על בסיס ציר עוף, שמנת, יין לבן, שאלוטס, גזר וזעפרן. שרימפסים עשויים בדיוק עם פולנטה רכה וטעימה כשהרוטב משלים את המנה, מנה מומלצת בחום.

פילה ברוטב פלפל שחור (109) פילה בקר ברוטב שמנת ופלפל שחור, מוגש עם פירה תפוחי אדמה רק שהפעם הוגש לנו רק הפילה. בתור אחת שלא חובבת פלפל שחור גרוס טרי אני יכולה להעיד שהרוטב היה מעולה והשתלב בצורה מושלמת עם נתח הפילה שנצרב קלות ונפרס על הצלחת, עוד מנה מומלצת.

נעבור לקינוחים חיוך

מרקחת דובדבנים (36) דובדבנים מושרים בסוכר שבושלו ביין ומעליהם זביונה עם ענף רוזמרין מסוכר. קינוח שניסיתי לטעות וחטפתי סחרחורת שיידעה אותי שאני לא יכולה לטעום את הקינוח, מהאנשים והכוסות הריקות שנותרו הבנתי שמדובר בקינוח מוצלח חיוך

פאי שוקולד קר בליווי כדור גלידת פיסטוק בציפוי ברסט (36), בפאי ניתן היה למצוא זסט תפוזים ואני לא מחבבת כלל את החיבור בין תפוז ושוקולד (למה להרוס שוקולד?) כשטעם השוקולד המריר מודגש גם הוא. כדור גלידת הפיסטוק היה טעים, המנה מומלצת לחובבי טעם שוקולד תפוז מעודן.

טרייפל תות (36), מנת שכבות בכוס. ריבת תותים תוצרת בית , קרם המורכב ממרנג איטלקי, קרם פטיסיר ושמנת מוקצפת, בנוסף ניתן היה למצוא מרנג אפוי בשני צבעים שבור לפתיתים גסים ברוטב תותים טריים, הקינוח המועדן עליי, הוא קל, טעים ונעים :-) לא מתוק מידי ובשבילי הוא מושלם חיוך

מכל הירושלמים ששמעו על הביקור שלי קבלתי המון המלצות על המקום ושמובטחת לי הנאה. למנות הספיישל פחות התחברתי אבל את המנות הקבועות אהבתי, אם וכשאגיע לירושלים (נדיר) אשמח במקום לפחות בשביל מנת השרימפס זעפרן חיוך

בתיאבון חיוך

אודליה

אדום

יפו 31, ירושלים

טלפון: 02-6246242

מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה