יום שלישי, 3 במאי 2011

לכבוד יום העצמאות קוקטלים כחול לבן

קבלתי במייל מגוון קוקטיילים כחול לבן לכבוד חג העצמאות ולמרות שאני לא שותה בכלל הם נראה לי כל כך יפים אז מביאה אותם לכאן, אולי מישהו מכם יהנה מהטעמים ולא רק מהמראה כמוני


צילום: יח"צ


סחלב כחול

45 מ"ל גרייגוס ל`אורנג`

30 מ"ל מיץ לימון טרי

20 מ"ל קרם דה ויולט

20 מ"ל מי סוכר

1 דש ביטר

משקשקים בשייקר עם קרח

מסננים לכוס מרטיני מצוננת

לקשט עם פרח.

מרטיני Magic Hour

גרייגוס ל`פואר - 50 מ"ל

מיץ לימון סחוט טרי - 12.5 מ"ל

מיץ ליים סחוט טרי - 12.5 מ"ל

קרם דה ויולט - 10 מ"ל

1 דובדבן MIRACLE

צ`ימסי

25 מ"ל קירסאו כחול וולרה

25 מ"ל סאוזה גולד

20 מ"ל מיץ לימון סחוט

10 מ"ל מי סוכר

מעט יין מבעבע

מוזגים ישירות לכוס גבוהה עם קרח

סוגרים ביין מבעבע

בומביי בלו מרטיני

15 מ"ל בומביי ספייר

15 מ"ל קירסאו כחול וולרה

30 מ"ל מיץ אשכולית אדומה טרי

30 מ"ל מיץ אננס

משקשקים בשייקר עם קרח

מסננים לכוס מרטיני מצוננת

לרוויה

וחג עצמאות שמח

אודליה



קצת רקע אודות האלכוהול


צילום: יח"צ

טקילה סאוזה- דון סנוביו סאוזה, אבי המותג, היה סוחר אלכוהול נמרץ מהעיירה טקילה שבמקסיקו. בשנת 1858 הוא קנה חמש כרכרות סוסים גדולות כדי למכור משקאות אלכוהוליים ברחבי מקסיקו. כשראה כי הביקוש לאלכוהול הולך וגובר במדינה, החליט לנסות ולייצר אלכוהול לבד. מכיוון שגר בעיירה טקילה, היה זה צפוי שמשקה הטקילה יהיה זה שייבחר, ואכן כך היה.

בשנת 1873, החל דון סנוביו לייצר כמויות קטנות ואיכותיות של תזקיקים מצמחי האגבה במפעל "La Antigua Cruz" (הצלב העתיק). המפעל היה שייך בעבר לפדרו סאנצ`ז דה טאגלה, שהיה ידוע כ"אבא של הטקילה".

באותה שנה, הצליח דון סנוביו למכור שלושה בקבוקים מעבר לגבול הצפוני עם ארה"ב, במדינת ניו מקסיקו, והפך ליצרן הטקילה הראשון שמוכר את הטקילה מחוץ לגבולות מקסיקו, עובדה שהכניסה את שמו להיסטוריה.

בשנות השבעים, כשהביקוש העולמי לטקילה היה בשיאו, נחתמה שותפות בין חברת סאוזה לפדרו דומק, יצרנית הברנדי המקסיקני הגדולה. ב-1988 קנתה פדרו דומק את חברת סאוזה כולה, ובשנת 1994 החליטה חברת "אלייד דומק" העולמית, שבבעלותה מותגים בכירים ומפורסמים כגון בלנטיינס, ביפיטר, קלואה וסטוליצ`ניה, לקנות את חברת סאוזה. בשנת 2006 חברת אלייד דומק התפרקה ומותגיה נקנו ע"י חברות שונות, כשאת טקילה סאוזה קנתה חברת "בים ברנדס".

בומביי ספייר- בומביי ספייר נולד ב- 1950 אך מבוסס על נוסחה עתיקה מ- 1761 שהתגלתה במזקקה ישנה. האמירה אולטרה פרימיום מתייחסת לסטנדרטים המיוחדים שהונחו בבסיס תהליך הייצור, החל מאלכוהול טבעי, המשך בתהליך הזיקוק המיוחד והתבלינים המשתתפים וכלה באריזה, בעיצוב, בתדמית ובטעם.

תזקיק של 100% שעורה שזוקק 3 פעמים בסקוטלנד מוכנס אל דוד זיקוק מיוחד ויחיד בעולם הקרוי "CARTER HEAD" המבנה המיוחד של אביק הזיקוק מאפשר אך ורק לאדי אלכוהול נקיים ביותר לעבור דרכו. אדים נקיים אלה עוברים דרך סל נחושת המכיל 10 מרכיבים בוטניים, האדים סופחים את הארומות והטעמים של התבלינים בניגוד למוצרי ג`ין אחרים, בהם התבלינים מושרים ומורתחים ביחד עם האלכוהול. התוצאה נותנת תזקיק עדין בעל עושר רב ובעל איזון.

המרכיבים הבוטניים נקנים ברחבי העולם ונבחנים בקפדנות ע"י המסטר דיסטילר של בומביי ספייר, וזאת עפ"י המראה, הארומה ואיכויות השמנים האחרים, ביניהם קליפות לימונים מספרד, שורש אנג`ליקה מסקסוניה, ליקריש מסין, זרעי כוסברה ממרוקו, קציה מהודו סין, שקדים מספרד, גוניפר מאיטליה ועוד. בתום הליך הזיקוק מוזרם הג`ין למיכלי אכסון ומשם לביקבוק, לא בטרם נמהל הג`ין במי מעיין WYRNWY בווילס על מנת לייצב את החוזק האלכוהולי. "ג`ין בומביי ספייר" הוא משקה אולטימטיבי בעל שלל ארומות וטעמים, מאוזן בצורה מושלמת, חלק ואלגנטי, המאפשר לשתות אותו בכל צורה או להיות מרכיב אידיאלי בקוקטיילים כגון קוקטייל מרטיני.

וודקה גריי גוס- וודקה סופר פרימיום צרפתית מהמובילות בעולם, בעלת 40% אלכוהול.

גריי גוס מיוצרת בחבל קוניאק שבמערב צרפת, האזור בו מיוצר הקוניאק. אזור זה ניחן באקלים ותנאי גידול אידאלים. תהליך ייצור הגריי גוס מתחיל ב-100% חיטה צרפתית מעודנת שמקורה בחבל בוס (Beauce). גריי גוס עוברת תהליך זיקוק רציף בחמישה שלבים תחת השגחתם של מומחי וודקה מיומנים, כך שהתזקיק נותר רך, חלק ומעודן.

בשלב זה, כאשר המשקה בעל אחוז אלכוהולי גבוה וחזק לחך, הוא נמהל במי מעיין זכים, שמקורם בהרי המסיף (Massif) המרכזיים בלב צרפת. טרם המהילה מי המעיין מסוננים באופן טבעי ע"י אבני הגיר של מחוז שמפיין. המהילה מבוצעת תחת עינו הבוחנת של "מאסטר סלר" (“mâitre de chai”). ארומת הגריי גוס עגולה, עם רמיזת מתיקות ומזכירה מאפה שקדים צרפתי מעודן. גריי גוס הינה וודקה עשירה וחלקה, מלאה ועגולה שנמסה בפה עם סיומת ארוכה ומספקת. הבקבוק עשוי מזכוכית אפרפרה שעליה מודפסים דמויות של 5 אווזי בר עפים מעל הררי קרח ומים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה