יום ראשון, 20 בנובמבר 2011

סכינים רבותיי סכינים!

לפעמים קורה שיש לי סוג של אובססיית קניות קטנה, אחת האחרונות היתה נעליים, כמעט כל זוג נעלים שמצאתי אונליין רציתי להזמין. לרוב עצרתי בעצמי כי הן לא היו מתאימות לי או פשוט לא שימושיות, היו פעמים שהזמנתי ויצאתי מרוצה ובאחרות בכלל לא. החלטתי לעשות הפסקה עם הרכישות בעקבות מחסור במקום, גם אחרי שמסרתי חלק מהנעליים ורק בנינו אני כרגע מחפשת זוג מאוד מסויים.
למה היה הפתיח הארוך מעלה? כדי לספר על האובססיה החדשה (ישנה) שלי – סכינים!
אני רואה אותם בכל מקום: בקופונים, ברשת, בחנויות הן פשוט רודפות אותי, כל הסכינים שאזכיר מטה קניתי בחנויות, בקופונים, קבלתי מתנות וסתם אספתי מהמשפחה :-) כיום אני משתדלת לא לקנות חדשות כי אני באמת לא צריכה עוד.

את החיבה לסכינים פיתחתי מזמן אבל נמנעתי מלהתקרב לתחום יותר מידי, הראשונה שהזמנתי מאיפשהו לפני כמה שנים היתה סכין רב שימושית של ויקטורינוקס. סכין פשוט מעולה, עד היום אני עושה בה שימוש עם השחזה קלה מידי פעם. רציתי לקנות סכין שף שלהם אבל המחיר היה גבוה ובעיקר אחריי כל הסכינים האחרות.
כמה דברים קטנים לגביי מותגים שרכשתי בין לבין, נתחיל בסכין רב שימושית של נאופלם שכרגע מקשטת את מגירת הכלים. החיתוך שלה לא חלק ונעים ודורש ממני הפעלת כוח מיותרת.

בארקוס יצא לי להתנסות כבר מספר פעמים, הראשונה שנרכשה היתה סכין שעפ"י הקטלוג (150800) מוגדרת כסכין ירקות, לקחתי אותה איתי כשהיא עדיין באריזה לעזרה בהכנות לחג אצל ההורים. לאחר שאמא קלטה אותי עושה בה שימוש היא התנסתה בה והיא אומצה על ידה בחיפושים להחלפה, קניתי סכין רב שימושית (מטבח) גם של ארקוס שאני מאוד מרוצה ממנה וכיום היא יושבת בקביעות על השיש.
עכשיו נעבור למבחן הבטטה לסכיני השף:

נתחיל מהפחות מוצלח, סכין שף של קיצ`נאייד נרכשה עם אחד הקופונים בשילוב סכין פירות ומגבת (גרועה במיוחד). מכיוון שהיתה סכין השף הראשונה, יצא לי להתנסות בה לא מעט ולא היה פריט מזון שהיא עבדה איתו בהצלחה, סכין הפירות כבר היתה מוצלחת יותר מסכין השף, גם השחזה לא תרמה לסכין.

הסכין הבאה נרכשה בטעות, לאחר שאחי ביקר ואימץ את סכין השף של ארקוס רציתי לרכוש חדשה. ביקרתי בחצי חינם, ראיתי סטנד סכינים ולקחתי שלישייה, כשהגעתי הביתה שמתי לב שמשהו לא מסתדר לי בעין. הסתכלתי קצת יותר מקרוב וגיליתי שמדובר בארקוס סטיל, החלטתי לנסות כי אחרי הכל על השילוט נכתב "הבחירה של השפים אצלך במטבח". אין לי מושג איזה שף יבחר להשתמש בסכין שלא ממש מתפקדת, החיתוך היה לא נוח ודרש מאמץ רב מצידי. גם כאן השחזה לא תרמה לרמת החיתוך. למזלי פתחתי אריזה אחת מתוך השלישיה, הנותרות הוחזרו.

הסכין השלישית נרכשה בביקור אקראי ב-DOMO/טיב טעם, סכין שף של Kitchen Craft. מאוד סיקרנה אותי סכין שף במחיר של פחות מ-50 ש"ח ועם אחריות ל-10 שנים, שאלתי למשמעות המחיר ונעניתי שמדובר בפלדה שלא מיועדת להשחזה. לאחר כמה שימושים אני יכולה להעיד שבין הסכינים ברמת המחירים הנמוכה מדובר בסכין היותר מוצלחת, את מבחן הבטטה צלחה בכייף. היא לא יכולה להתחרות במקום הראשון שלי אבל עדיין מאוד מוצלחת ובמיוחד במחיר שלה.

הרביעית, סכין הסנטוקו של ארקוס היא לא כל כך הסתדרה עם מבחן הבטטה אבל במבחן הכללי היתה מוצלחת יותר. הזמנתי אותה אונליין אז לא יצא לי לאחוז בה לפני הרכישה, היא קצת קלה מידי לטעמי וכנראה שלכן היא לא הכי נוחה לי. הסכין ברמה קצת יותר גבוהה מהקיטצ'ן קראפט אבל עלתה לי לפחות פי 3 ככה שאני לא יכולה להעיד אם הרמה מצדיקה את המחיר.

סכין השף האחרונה והחביבה של צווילנג, אני מרוצה ממנה עד השמיים. לבטטה היא התייחסה כמו אל חמאה, פילטתי איתה דגים, ניקיתי נתח בשר ובגדול עשיתי כמעט הכל. עוד לא מצאתי פריט שלא היה לי נוח איתה במטבח, האחיזה והמשקל שלה יוצרים נוחות עבודה מושלמת עבורי. קבלו המלצה חמה ממני לסכין השף של צווילינג :-)

חוץ מכל הסכינים שציינתי מעלה יש לי סט סכינים לא רע בכלל על השיש של פארברוור שקבלתי מתנה מחו"ל ולא נתקלתי בהם הארץ. במגירת הכלים יש עוד כל מיני סכינים שקשה לי להיפטר מהם :-P ועוד סכין אחת שלא הצלחתי לעצור בעצמי ועכשיו היא בדרך ארצה מחו"ל. אפילו בתיק היומיומי אני מחזיקה סכין קטנה שמשמשת אותי לפירות ומיני חיתוכים.

חיתוך נעים חיתוך שמח
אודליה

זו דעתי האישית, אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא
מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה