יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

אני והבנקים או למה הגיע הזמן להחליף בנק

נראה לי שזה הפוסט הארוך ביותר שכתבתי, אז אם מתחשק לכם אתם מוזמנים להצטרף להיסטוריה שלי ''

יש לי היסטוריה מאוד ארוכה עם הבנקים, בדיוק עכשיו עברתי לבנק הרביעי ומבלי לשים לב בכלל. אציין רק שאני נחשבת לקוחה טובה, מרגע שניתן היה אני כמעט ולא מגיעה לבנק, שומרת על המסגרת שלי. כשלקחתי הלוואה עמדתי בכל התשלומים וההתחייבויות שלי ותמיד חסכתי סכום כזה או אחר. עכשיו נעבור להיסטוריית הבנקים שלי.

הכל התחיל בגיל 17 כשעבדתי בקיץ ורציתי חשבון וכספומט שיהיה רק שלי, ידעתי שבכל מקרה אצטרך חשבון כשאהיה בצבא אז הגיע הזמן. אני ואמא ניגשנו לבנק החומוס ופתחנו לי חשבון שהתנהל על מיי מנוחות. בתחילה לא נתנו לי לחרוג ואחרי מספר פעמים קבלתי מסגרת של 500 ש"ח.

רצה הגורל שאחרי עבודה מאומצת בחודשי הקיץ נגנב לי הכרטיס שברוב צעירותי שמרתי עם המספר שלו (צעירה!) ונגנבו לי כל הכספים מהחשבון כולל הכנסתי למינוס ''

הגעתי לאמא בוכה (ילדה בת 17) שהרגיעה אותי ואמרה לבנק יש ביטוח, יהיה בסדר, הגשתי בקשה, התקשרתי אחת לשבועיים ובכל פעם אין תגובה. בנתיים כבר התגייסתי והייתי פחות זמינה לעשות את הטלפונים. כבר הייתי בטוחה שהלך הכסף, באחת הפעמים דיברתי עם אבא שציין שהוא בדרך לבנק וביקשתי ממנו לברר את הנושא. בסיום פגישתו עם נציג הבנק הוא נזכר לברר כשהפקיד מנסה להיזכר במה מדובר, הפקיד עובר על הטפסים והינה הטופס שלי. הוא עונה: הייתי בטוח ששוב מנסים לגנוב מאיתנו ואם זו הבת שלך אז אין בעיה. חותם על הטופס לצידו ובזו נגמר הנושא, לאחר מספר ימים 75% מהסכום חוזרים לחשבוני ואני יוצאת למסע קניות קטן ;)

עוברת חולפת לה תקופת הצבא והינה אני חיילת משוחררת, התחלתי ללמוד משהו ולעבוד, אוטוטו עוברת לגור דרומה. אני רוצה/צריכה מסגרת נוספת צריך לחיות, ניגשת לבנק שלי בארבע השנים האחרונות ומבקשת מסגרת וכרטיס אשראי. הפקיד עונה אין בעיה אבל צריך לסגור בצד כסף לבטחון, אני שואלת כמה והוא עונה 2500$. סכום אסטרונומי לחיילת משוחררת ולתקופה, בזו נגמר הרצון למסגרת וחשבון.

עוברת דרומה וניגשת עם מכרה לסניף העובדים המקומי, מבקשת את אותם הדברים ואומרים לי אין בעיה בואי נעשה את זה עכשיו, אני קצת בהלם ומנסה לברר על בטחונות, נאמר לי שכל עוד זה סניף המשכורת אין צורך. הייתי בסניף הבנק הזה במשך שש שנים בלי שום בעיות מיוחדות, שמרתי על מסגרת, כמעט ולא מגיעה לבנק וכו'.

בהמשך עברתי לאיזור המרכז ובבנק הספציפי הזה החשבון שלך לא ממש עובר איתך אלא נדרשה פרוצדורה של פתיחת חשבון חדש או משהו בסגנון שפשוט ויתרתי עליה ונשארתי עם הסניף הדרומי. קרה דבר ואיבדתי את הארנק, הלך כרטיס האשראי והכספומט ועבורי זה ממש להרגיש עירומה עם ארנק ריק. יצרתי קשר עם הבנק, הזמינו כרטיסים חדשים ושאלו לאן לשלוח, ציינתי את הסניף הקרוב לבייתי והכל טוב.

אז התחילה מסכת הסיוט שלי, מתקשרת למוקד, הכרטיסים מחכים לך בבנק, מגיעה לבנק הנציגה עושה טובה, בודקת ואין כרטיסים. ההתנהלות הזו חזרה על עצמה שלוש פעמים כשאני עומדת להשתגע שאין לי אמצעי תשלום מהסוג העיקרי שלי. הגיעה הפעם הרביעית שבו נציגת הבנק הסתכלה עליי כאילו אני מוציאה אוכל מהפה של הילדים שלה ואני נשברתי! לא רוצה כרטיסים ולא רוצה שום עסק איתם, התקשרתי ישר לשירות הקולי לבטל את כל הכרטיסים והצ'קים שהזמנתי, נתתי הוראה להזרים את כל הכסף שלי לחשבון בנקודת היציאה הקרובה ודיי.

חציתי את השביל במרכז המסחרי ונכנסתי לבנק החסכון, נכנסתי לפגישה עם סגן המנהל וביקשתי לפתוח חשבון בנק, שיחה קצרה וקבעתי להגיע מחר על הבוקר כשמחכים לי הטפסים לחתימה ויש לי חשבון חדש. חיכיתי קצת זמן עד לסיום על התהליכים בסניף הקודם וסגרתי אותו, כשהכל קרה בזכות נציגה אנטיפתית.

בבנק הזה אני נמצאת כבר שבע שנים בערך, כשמההתחלה שמתי לב לעמלות הגבוהות ומידי פעם חתמתי על חבילת עמלות שריכזו בתוכם עמלות שורה ניהול וכו' שהיו עוד בטווח ההגיוני. עם הזמן שמתי לב שכרטיס האשראי הבנקאי לוקחת דמי ניהול של 19.90 לחודש והגעתי למסקנה שזה מוגזם, שני כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים לא מגיעים לסכום הזה בחודשיים. ניגשתי לבנק שאלתי למה הסכום המוגזם, אמרו לי שזה מה יש ותבינו שזה הציטוט המדוייק ואני לא אשכח אותו לעולם. אם זה מה יש תבטלו! הבנתי כספומט פשוט שגם עליו היו שמי ניהול שנתיים שהיו מוגזמים אבל היו שפויים יותר משל כרטיס האשראי. עם הזמן הכרטיס הפסיק לעבוד וכשנאמר לי שצריך להוציא חדש אמרתי לא משנה ונשארתי עם החוץ בנקאיים שעשו עבודה מעולה.

כמה פרטים חשובים לגביי, אני קונה דיי הרבה אונליין וכשרוכשים בחו"ל החיוב נעשה באותו היום או למחרת, דבר שמוסיף לי כמות שורות לא מעטה כלל וכמובן את עמלת השורה. בנוסף, יש לי לפחות שני צ'קים שיוצאים בחודש, שני כרטיסי אשראי, כניסת משכורת, מידי פעם העברה בנקאית ומשיכת מזומנים.

כמו כולם גם אני עם הגיל לפעמים חוששת לעשות פעולות גדולות כמו מעבר בנק אבל אחרי בדקתי וגיליתי שאני משלמת עמלת פעולה ישירה ועמלה בלה ועוד עמלת בלה בלה שמגיעים למעל ל-65 שקלים בחודש וזהו עוד חוץ מהניהול השנתי פשוט הגזמנו!

פניתי לבנק דרך דף הפייסבוק שלהם וכתבתי שאני מעוניינת לעבור בנק בגלל שיעור העמלות המוגזם. כתגובה שלחו אותי לפנות דרך דף מסויים וכשתשובה אמרו שהם צריכים פרטים נוספים כדי שיחזרו מהסניף שלי. ממנו שמעתי בעבר שזה מה יש כי אחרי הכל אין לי מיליונים בבנק.

נמאס, פשוט נמאס לי לשלם להם כל כך הרבה, זה מוגזם עפ"י כל קני מידה. כמה לעזאזל צריכים להרוויח על גבו של העובד?!?!?

ניסיתי להזרים את הכסף מהחסכונות לחשבון כדי למנוע הגעה פעמיים לסניף אז נאמר לי שזה בלתי אפשרי ואני חייבת להגיע לסניף, בכלל כייף.


פניתי לשני בנקים שמפרסמים תנאים מוצלחים והאחד הצליח ללכוד אותי ברשתו.

בנק יהב! בשלוש בשנים הקרובות אני לא עומדת לשלם עמלות משום סוג, אין לי דמי ניהול על כרטיס האשראי והסניף שנכנסתי אליו ברמת החיל (ליד העבודה) היו מאוד נעימים. ביקשו ממני תלושי שכר שהצגתי נקבעו לי מסגרות מאוד נוחות והכל נחתם.

אתם שואלים מה יהיה בעוד שלוש שנים? אלוהים גדול אני בטוחה שניתן יהיה להתגבר על נקודת הזמן הזו. יהיה טוב כי בסופו של דבר הכל לטובה ''

עכשיו אני מחכה לתשיעי לחודש בו תיכנס לראשונה המשכורת לחשבון החדש ולאחר מכן כשאגיע לסניף החסכון (לפחות פעמיים) אוכל לסגור הכל ותם לו עוד עידן בנקאות.


למה בעצם כתבתי את הפוסט (הארוך הזה)? כי הגיע הזמן להפסיק לשלם לבנקים כל מה שנראה להם הגיוני ולנו בעיקר מוגזם. כל אחד צריך לבדוק מה בדיוק הוא משלם ואיפה יהיה לו הכי טוב! מעבר בנק זה לא מה שהיה פעם.


עידן בנקאי נעים לי ולכולם ''

אודליה



אה וקיבלתי ארנק נחמד במתנה שממותג בנק יהב, אין לי מושג אם אשתמש בו אבל זה נחמד ''

שמות הבנקים שמורים במערכת!


זו דעתי האישית וסיפור חוויתי האישי אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא

מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס


אם הגעתם עד לכאן מגיע לכם משהו ששיעשע אותי ;)

''

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה