יום חמישי, 3 בנובמבר 2011

חדש על המדף – קלסיקלטת משיקה מארזי DVD מהסדרות שכולנו גדלנו עליהם


קבלתי מבחר מארזי DVD של הסדרות עליהם גדלתי ותמיד אהבתי, חשבתי שגם הילדים היום יכולים להינות מהסדרות שפעם כל כך אהבתי. כנראה שמרחק הזמן והעובדה שיש לנו הכל זמין משפיעה מאוד על דעת ההורים והילדים שצפו בסדרות.

נתחיל במארז פינוקיו שהופקה בשנת 1976 ומבוססת על ספר הילדים "פינוקיו". אני זוכרת שכילדה הייתי צופה באדיקות ועדיין זוכרת כמעט כל מוסר השכל מהסדרה.
מארז נילס הולגרסון שמספרו על מסעו של ילד שובב, עצלן וחסר התחשבות שמצליח להרגיז שדון שבתור עונש הופך אותו לננס. לדעתי עד היום אני יכולה לשיר את שיר הנושא של הסדרה :-) כל מארז כולל 3 DVDבאורך של למעלה מ-3.5 שעות במחיר 99.99 ₪.
מארז פינוקיו ונילס הולגרסון הועברו לחבר לו יש שלושה ילדים בגילאי 3-8 והינה מה שהוא כתב:
פינוקיו, הילדים כמובן התלהבו לראות משהו חדש שהם לא כל כך מכירים. הם יכלו לראות במשך שבוע את אותם פרקים, ערב אחרי ערב. כשמשום מה, דמות מפחידה כמו מנהל הקרקס, לא הפחידה אותם כלל. בקיצור הצלחה.
נילס הולגרסון, לסדרה הזו הם פחות התמכרו. ראו, נהנו, היו מרותקים למסך, אבל לא התהלכו כל היום בבית ואמרו "תשים לי נילס, תשים לי נילס" כמו שהיה עם פינוקיו

נמשיך במארז לומדים עם פרפר נחמד, סדרת הילדים מבית הטלוויזיה החינוכית. מארז לימוד של עונות השנה, אותיות, מספרים, צבעים, צלילים ועוד. המארז כולל 6 DVDבאורך כולל של למעלה מ-10 שעות במחיר 199.99 ש"ח.
מארז פרפר נחמד הועבר לחברה עם ילד בן שלוש ורבע שמספרת: אתמול צפינו בשתיים מתוך ה6-5 קלטות של קלאסי קלטת שהעברת לנו...
הראשונה שנבחרה הייתה עונות השנה חוץ מהעובדה שההפקה זולה והשפתיים לא מתאימות לדיבוב הילד ישב והתעניין.
הקלטת השניה שנבחרה הייתה צורות, תת רמה של הגשת חומר, הוא שולט מאד יפה בצורות וצבעים עד רמת משושה ומתומן אבל במקרה הזה לא הבין אפילו מה רוצים להגיד, איבד עניין אחרי כמה דקות והלך לענייניו...
להמשך סרטי האימה מבית קלאסי קלטת, אתמול צפינו בשתיים נוספות – לסירוגין כמובן, הם לא מחזיקות את הילד בקשב.... הייתה שמחה גדולה לקראת קלטת חדשה כל יום ובחרנו צבע חדש. ראינו את הכתומה והסגולה (אני חושבת), מספרים וחלקי גוף... לא מתחייבת... ואז מבעד לערפל הגיחה רוחו של עוזי חיטמן מגיל עשרים וקצת בחולצה פתוחה וחזה שעיר וחשוף... אלוהים שישמור מראה שלא הייתי רוצה שהילד שלי ייחשף אליו שנית.
הילדים היום הרבה יותר אינטליגנטים מהילדים של לפני 30 שנה, אין בשחזור העבר, יש צורך בחדש, אינטליגנטי ויפה. ההמרה מסרטי וידאו ישנים לא תורמת לרמת המוצר. הכי גרוע שהן ארוכות ולא נגמרות... והוא לא מרשה לכבות למרות שאיבד עניין בצפיה אחרי 4 דקות בדיוק. מזל שלאורך כל הקלטות מופיע השיר פרפר נחמד שמעורר ריקודים ושימחה תמיד בקרב הטף.
אפשר לעשות מרק משבי וצלי מעוזה?

מארז בבית של פיסטוק, סדרת ההמשך לרגע עם דודלי שהפכה לפנינת נוסטלגיה וזכתה לשפע שידורים חוזרים לאורך שנות השמונים והשבעים. עוד סדרה שאני מאוד אהבתי ונהניתי ממנו כמו הפרק בו הכינו פודינג המארז כולל 19 פרקים, 3 DVDבאורך כולל של 285 דק' במחיר 99.99 ש"ח.
סרט הדרדסים 2011 הפך לספר, ספר של 80 עמודים בכריכה קשה הכולל תמונות מתוך הסרט. במחיר 88 ש"ח.
הקלטת והספר הועברו לחבר עם ילדה בת ארבע: על הספר הדרדסים 2011 סיפר שמדובר בצילום פריימים מתוך הסרט שהילדה מאוד נהנתה לראות הבעיה היתה שחלק ניכר מהטקסטים לא תמיד תאמו את התמונות בעמוד. ניסו להעביר עלילה על תמונות שלא עבדו ולא היו ברורות לילדה.
עוד סיפר על חווית צפיה משותפת הבית של פיסטוק ממנה הם מאוד נהנו. זו היתה סוג של נוסטלגיה לצפות בסדרה עליה גדלתי עם בתי בת ה-4. ספרתי לה שכשהייתי ילד אני הייתי רואה את הסדרה הזו והייתי צריך להסביר לה למה חלק מהפרקים בשחור ולבן ועל כך שבילדותי לרוב ראיתי את הסדרות בשחור לבן.
אני לא צפיתי בסדרות ובמיוחד אחרי מה שכתבו לי עליהם אבל לא משנה מה יגידו אני עדיין זוכרת את הסדרות דרך משקפיי הנוסטלגיה הוורודות אבל יש סיכוי שכבר לא כל כך יתאים לילדים כיום.
אודליה

זו דעתי האישית, אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא
מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס

תגובה 1:

  1. וואו, העברת אותי לזמן אחר עם הפוסט הנוסטלגי הזה!
    התקופה שלנו היתה שונה.
    הבן שלי רק בן חמש וכל מה שמעניין אותו זה משחקים ברשת. דווקא יש לו איזה משחק מחשב שהוא אוהב של הדרדסים, אולי אני אצליח לגרום לו לקרוא איתי את הספר לשם שינוי.
    תודה.

    השבמחק