יום שלישי, 22 בנובמבר 2011

מרקי סלבס` לחורף חם בתאיו שף דגים

לכבוד החורף (שסוף סוף הגיע) תאיו שף דגים משיקה את מרקי הסלבס', מבחר מרקים לחורף חמים המבוססים על מתכוני ידוענים מוכרים.

``

המסעדה ממוקמת בחופה הדרומי של בת ים, חוף מאוד מבודד בתקופת החורף התמזל מזלי וזמן קצר לאחר ההגעה החל מבול שנשקף במיטבו מקו החלונות שחולש על חלק המסעדה שפונה אל הים, מראה משובב בפני עצמו בקיץ ובחורף.

``

התחלנו במרק קרם בטטה של יואב מאיר הסטייליסט ומעצב האופנה (29), אני לא בטוחה ביחס בין הבטטה לגזר במרק אבל הבטטה לא שלטה במאת האחוזים. אהבתי את טעם המרק אבל השתלטו עליו בצורה מאוד דומיננטית טעם החמאה והשמנת שגרמו למנה להיות כבדה מאוד עבורי.


עברנו למרק הבויאבז של ארז דה דרזנר ממשתתפי "האח הגדול 2" (39), מרק הבויאבז שאני מכירה לרוב מגיע סמיך יותר וכאן הגיע מרק פירות ים חלק ונקי יותר. המרק לכשעצמו דרש עוד טיפת תיבול אבל היה טעים ועמוס במבחר פירות הים.

``

מבחינתי המרק הטעים והמומלץ הוא מרקו של רפי אמזלג מלך הסדרות וסרטי הפשע, מתכון שמרני מבית אימו, מרק בצל חורפי וחם עם קרוטון משולש ששולב בבצקו פרמזן ומעוטר בשומשום (29). המרק היה סמיך במידה מדויקת, בבצל נשארה מתקתקות מעודנת ולאחר שהקרוטון ספג את טעמי המרק היה פשוט תענוג, הזמנו את משולשי המאפה עוד מספר פעמים עד שלא נשארה טיפת מרק.

עוד הוגש מרק המינסטרונה (29) של בטי רוקוואי שהיה בצידו האחר של השולחן ולא דגמתי.

``


בהמשך הוגשו לנו מספר מנות ראשונות שכבר אכלתי מספר פעמים בעבר ואציין את אלו שהיו ונשארו אהובים. פטה כבדים על מצע רוטב ריבת בצל (39), שהורגש המחסור בצנימים לצידו אבל הצליח להסתדר עם פוקצ'ה שהוגשה לשולחן ומנת שרימפס בפנקו עם רטבים שונים (39). שרימפס מטוגן בציפוי בשמן עמוק, מה יכול להיות רע? כלום, פשוט וטעים לי


לסיום הוגשה לנו צלחת שהכילה ממבחר הקינוחים במקום וגם הפעם אציין את המנה שהיתה ונשארה אהובה עליי במיוחד, קדאיף מסקרפונה תותים (36).


``


בשביל מרק הבצל יש סיכוי מאוד גבוה שאגיע למסעדה אבל בסופו של דבר אחרי המנה הראשונה אבחר במנת הקוקטייל קוקי סאן ז'אק או פלטת המטוגנים המענגת שלהם.


עד סוף החודש כל חברי המועדון המזמינים לארוחת ערב מנה עיקרית מקבלים סנגריה מחממת במתנה בימים א'-ה'.


בתיאבון

אודליה


תאיו שף דגים

חוף תאיו, החוף הדרומי בת ים, טלפון: 03-6565650


מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה