יום ראשון, 20 בנובמבר 2011

מרק ברוקולי, תפו"א ובצל פשוט ובריא

במקור טעמתי את המרקים החדשים של סנפרוסט שפשוט הרגו אותי והחלטתי שאני חייבת מרק ברוקולי ביתי לנקות את המערכת. לא ממש תכננתי להעלות את המתכון אבל היה יצא כל כך מוצלח שהחלטתי שרצוי

רכיבים
חצי עד 3/4 שקית ברוקולי קפוא, יש כל מיני סוגים בשוק והכי כדאי לדעתי לבדוק את ערכי הסיבים התזונתיים ולבחור בסוג עם היחס הגבוה יותר (במקרה שלי זה היה של השופרסל).
2 תפוחי אדמה בינוניים
2 בצלים בינוניים
4 שיני שום פרוסות
2 כפות שמן
תבלינים: מלח (השתמשתי במלח שום שמוסיף גם עשבי תיבול), פלפל, צ'ילי,

ההכנה
חותכים את הבצל לקוביות בינוניות ומכניסים לסיר עם שתי כפות השמן ומכסים. בנתיים חותכים את תפו"א לקוביות בגודל הרצוי (תלוי במהירות בה תרצו שתפו"א יתבשל, שוטפים את הקוביות להורדת חלק מהעמילנים. לאחר שהבצל מקבל שקיפות קלה מוסיפים את השום לעוד כדקה עם מכסה סגור. מוסיפים את תפו"א, מכסים במים, מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש לעוד כ-20 דקות.
לאחר כ-20 דקות בודקים את רכות תפו"א, הוא צריך להגיע לרמת רכות מינימלית ומוסיפים את הברוקולי. במידה והברוקולי לא מכוסה במים מוסיפים עוד מים ומתחילים לתבל עפ"י הטעם. אחרי הרתיחה בודקים את הטעמים ומוסיפים במידת הצורך, צריך לזכור שהמרק ממשיך להתבשל ולכן הנוזלים יצטמצמו לא כדאי להמליח מידי.
בסיום הבישול מוציאים בערך מחצית מהירקות (אני העדפתי להוציא חלק נכבד מהברוקולי) וטוחנים בעזרת בלנדר מקל את המרק, בסיום מוסיפים פנימה את הירקות ומתקבל מרק במרקם קרמי בשילוב ענני ברוקולי
איך אפשר בלי שקדי מרק?
טעים ובהחלט מחמם בימי החורף הקרירים.
בתיאבון
אודליה

2 תגובות:

  1. תודה רבה אודליה, עבדתי בדיוק לפי המתכון שלך, אבל בחרתי לטחון את כל המוצקים בבלנדר עד להווצרות מרקם קרמי והוספתי כמות נכבדת מהנוזלים כדי לדלל את הסמיכות עד לרמה של דייסה ממוצעת בערך.
    יצא מושלם!!!

    בתודה,
    אבי.

    השבמחק