יום שני, 18 במאי 2015

בשבועות תעשה לך גבינות

לכבוד חג שבועות הוזמנתי ע"י מועצת החלב למחלבת "דרך עיזים" במושב טל שחר לסדנת הכנת גבינות. את האמת חשבתי שאגיע ואסתכל על האחרים עובדים אבל אין פשוט מהכנת גבינה צ'רקסית.


אהבתי שבמחלבה הגדיים הסתובבו להן חופשי ובהסבר על המקום סופר כי הגדיים יונקים בחופשיות מהעיזים עד גיל 4 חודשים ללא שום הגבלה או הפרדה, נחמד.

בימים אלו יש המון אזהרות כנגד צריכת חלב ואיכשהו כולנו שרדנו אחרי שאכלנו מוצרי חלב בכל בוקר וערב. בנייר העמדה שהוציאה מועצת החלב הם בעצם מגיבים לעמדות שצריכת חלב גורמת למספר בעיות רפואיות וממציאה תימוכין לכך. באמת שאני לא יכולה להעיד בעצמי האם זה טוב או רע לכם אבל אני כן שותה חלב עיזים, אוכלת קוטג' ומידי פעם מעדן או שניים ועדין מתפקדת (לרוב :-)). נחזור לגבינה שלנו.

חומרים להכנת כ-150 ג' גבינה:
ליטר חלב בקר או עיזים, בחוש ועל גבול הרתיחה, כ-85-90 מעלות
כף יוגורט מכל סוג שאתם מחזיקים במקרר
כ-50 מ"ל חומץ 5%
כפית מלח (העדפתי חצי כפית)
תבלינים מכל סוג שתרצו קצח, זעתר, עגבניות מיובשות אגוזים קצוצים או מה שבא
אופן ההכנה: אחרי שחיממנו את החלב והעברנו לקערה נוחה לעבודה מוסיפים יוגורט תוך כדי בחישה. מוסיפים חומץ וממשיכים בבחישה איטית עד שמי הגבינה צלולים בצבע ירקרק-צהוב. חשוב לא לערבב מידי את החלב כדי לא להרוס את הגבן.

נותנים לגבן לשקוע ומוציאים את מי הגבינה ככל הניתן (לפחות שני שליש), מוסיפים את המלח והתבלינים שהעדפתם, מערבבים ומעבירים לתבניות רשת (מומלץ להשתמש בבד סינון בנוסף), כשהגבינה עדיין חמה. כשהיא מתייצבת הופכים כמה פעמים, כדי לנקז את המים, ומשהים למשך כשעה. לאחר שעה אורזים ומכניסים לקירור.

שימו לב: כמות קטנה מדי של חומץ תניב כמות גבינה קטנה, ואילו כמות גדולה מדי תניב גבינה קשה במרקם גומי.

הגבינה שלי יצאה ירקרקה בגלל שהוספתי לה זעתר יבש והגבינה מעולה! פשוטה להכנה והכי חשוב טעימה.

סיימנו את האירוע עם ארוחה בהכנתם של אלון ורות צבן בעלי דרך עיזים, התכבדנו במגוון הגבינות המחלבה שהיו מוצלחים. ניתן להגיע למקום וליהנות מחנות קטנה ושובבה. במקום ניתן לעבור מגוון סדנאות גיבון וסיורים באזור, צרו קשר עם החווה לפרטים נוספים.

מגוון פעילויות של מועצת החלב בכניסה חופשית ובתשלום לכבוד שבועות תוכלו למצוא כאן ועדכונים שוטפים בדף הפייסבוק של המועצה.

חג שבועות שמח.

אודליה
זו דעתי האישית, אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא
מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס  ולהישאר מעודכנים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה