יום שני, 4 במאי 2015

נסיעת מבחן באופל אדם S החדשה

ממש לאחרונה הוזמנתי לנסיעת מבחן באופל אדם S האוטומטית שהחלה להימכר בארץ (הגרסה הידנית לפני כשנה). אוהבת נהיגה (לא סובלת שאחרים נוהגים), אוהבת רכבים, אוהבת להסתכל על המנוע ברכב כשהוא כל כך חדש ויפה. בקיצור, פשוט אוהבת את התחום ונסיעות מבחן הן פשוט כייף :-)

נתחיל מהפרטים היבשים, האדם מגיעה עם מנוע 1.4 שמביאים אותו ל-150 כ"ס, גיר אוטומטי/רובוטי עם 5 הילוכים מה שמאפשר שליטה ידנית על הילוכים לקבלת האצה מהירה יותר. צריכת הדלק המוצהרת (נתוני מעבדה) היא 5 ליטרים לערך ל-100 ק"מ נסיעה משולבת (1 ל-20 ק"מ).



מבחינת מראה מדובר ברכב יחסית קטן וסקסי במיוחד בעל שלוש דלתות (אני חייבת 5), שילובי הצבעים מושכים את העין ומבחינתי הצבע האדום/שחור הוא גולת הכותרת. מבחינת הצבעים ניתן לבחור במבחר עצום של שילובים ואם אתם שמרניים אז אפשר צבע אחיד לכל הרכב. בגדול ניתן לשלוט על מראה הרכב עם בחירות שמגיעות לפרטים הקטנים ביותר ברמת צבע מראות הצד. הרכב כל כך מושך שאפילו עצרו לשאול עליו פרטים במהלך הנסיעה.

ברכב תמצאו את המצב ה-Eco שאומנם ניתן לביטול מהיר בעזרת כפתור בלוח המכוונים אבל חוזר בהנעה מחדש. לא אוהבת את המצב הזה בלי שום קשר לאופל, הוא גורם להדממת המנוע בעצירה ברמזור ופשוט משגע אותי. הוא עוזר בחיסכון בדלק ועדיין מעדיפה להיות קצת יותר בזבזנית מאשר החשש הקבוע שהמנוע לא יתעורר לחיים ברגע האמת (היסטוריית רכבים).
כי מנוע זה יפה!


החלל הפנימי יחסית מרווח לרכב קטן ונראה בעל מראה נקי שאני אישית מעדיפה, כחלק מהעיצוב בחרו לשים את גווני המעטה של הרכב גם על לוח המכוונים וזה קצת הציק לי בעין. יכול להיות בגלל שהרכב שלי היה בצבע תכלת, יש סיכוי שאם זה היה באדום זה היה לי הרבה יותר נחמד.
צילום מתוך אתר אופל 

מבחינת חווית הנהיגה שלי, החסרון הראשון שנתקלתי בו היה בכך שלרכב אין כמעט גלישה (הנסיעה האיטית בהסרת הרגל מהבלמים), מה שאומר שבתמרור או כל מקום שדורש עצירה רגעית והתקדמות איטית דורשת לחיצה על הגז. לא היה לי נוח עם הגיר הרובוטי שמבחינת מעבר בין ההילוכים גרם לקפיצות קטנות, נהיגה שכזו דורשת זמן התרגלות שבנסיעה שלי לא הגיעה. יצאנו לנסיעה דיי ארוכה אבל ל"מזלנו" היתה הרבה יותר מידי תנועה שלא אפשרה האצה.
הרכב בו אני נהגתי

כן אני יכולה להעיד על נסיעה בעליות לירושלים שהיתה מאוד נוחה, קלה ועשתה את זה ללא מאמץ מיוחד, מעבר על באמפרים כמעט ולא הורגש גם כשהאצתי (חייבים לבדוק).
מדובר ברכב שמתאים לרווקים או כרכב שני למשפחה, המושבים האחוריים מאוד קטנים ואני לא מצליחה לראות את עצמי יושבת בהם בנוחות. תא המטען לא מתאים למשפחות עם ילדים, הוא בעל נפח של 170 ל' (ממש קטן) כשכל השטויות שיש לי ברכב לא יכנסו.

מחיר האופל אדם אוטומטית S מתחיל ב-92 אלף ₪ לחבילת הבסיס ומגיע עד לכ-103 אלף עם כל חבילות האבזור.

אם הגעתם לנסיעת מבחן כדאי שלא תעשו את זה בחמש דקות אלא קצת יותר כדי שתקבלו תחושה אמיתית של הרכב בשימוש עם הגיר האוטומטי/הילוכים. לא יצא לי לבחון את נתוני הדלק אבל לפי מה שקראתי ברשת הוא מגיע בנהיגה משולב ל-1 ל-15. בגדול הרכב מגניב אבל צריך להבין אותו ולדעת לאן נכנסים.

אודליה
זו דעתי האישית, אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא
מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס  ולהישאר מעודכנים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה