יום שלישי, 26 באפריל 2011

מעקודה או פשטידת תפו"א על הגז


זה מתכון שבילדותי סבתא ודודה שרה (ז"ל) היו מכינות בכל יום שישי, עם השנים אמא התחילה להכין מעקודה רק בחג פסח והפשטידה נעלמה עם הזמן.

החג אבא ביקש מעקודה ואמא ענתה שאין בעיה חיוך המעקודה המרוקאית מבוססת על תפו"א בתוספת ירקות, המסורתית מגיעה עם גזר ואפונה ובעיקרון אפשר לשים בה מה שמתחשק.

מרכיבים:
4-5 תפו"א גדולים
4-5 ביצים
2-3 גזר
בצל ירוק או אפונה
שמן זית ותבלינים
סיר או מחבת עמוקה עם מכסה

אלו שבא להם לחסוך בזמן יכולים לקנות קופסת שימורים של גזר ואפונה, כשיש גם גרסה של סנפרוסט שקצת יותר בריאה לכם. את תפו"א מבשלים בסיר עד לריכוך אם בחרתם לא לקנות שימורים יכולים להוסיף את הגזרים לבישול בסיר. לאחר שהם התרככו חותכים את הגזרים לקוביות בינוניות/קטנות ואת תפו"א מועכים לפירה.

מוסיפים לתפו"א את הירקות ומתבלים, אחרי שהגעת לטעמכם תתחילו להוסיף את הביצים. בדרך כלל מדובר בביצה אחת לכל תפו"א אבל לפעמים מגיעים למרקם המתאים עוד לפניי, כשהמרקם הוא נעים, חלק ולא נוזלי מידי התערובת מוכנה.

בסיר/מחבת מחממים כחצי סנטימטר שמן זית ורק כשהשמן רותח שופכים פנימה בעדינות את התערובת, מנמיכים את האש ומכסים. ברגע שתראו שהתערובת מתקשה ומתחילה להשחים בצדדים הגיע הזמן להפוך, חשוב לחכות להשחמה כדי שהמעקודה לא תתפרק.

שופכים את שאריות השמן כדי לא לעשות בלאגן וכאן מגיע עוד שימוש חשוב למכסה בעזרתו הופכים את הסיר, מוסיפים עוד שמן ומחזירים לצד שעדיין לא הושחם.

לאחר כ-15 דקות המעקודה מוכנה, בודקים שהיא אכן הושחמה ומקסימום מוסיפים עוד קצת זמן ומחזירים לבישול.
מעקודה ומטבוחה ביתית

קצת באיחור אבל תרבחו ותסעדו חיוך
אודליה

מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס

2 תגובות:

  1. אמא שלח מוסיפה חצי כפית אב' אפיה וכל צהרי יום שישי לא מוותרים לה על המעקודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנסה להוסיף אבקת אפיה, זה הדבר :-)

      מחק