יום שלישי, 26 באוקטובר 2010

אימפריית משני, ביקור במעדניה ובמסעדה

לי ולמשני יש הסטוריה לא הכי נחמדה, כשהסלטים הושקו מאוד אהבתי אותם וטעמתי את רובם. באחד מהמוצרים שרכשתי היתה תקלה שגרמה לי להתרחק מהם ב-10 השנים האחרונות, אפילו מטעימות בסופר בחרתי להימנע.

ששת הציע ביקור במסעדה/מעדניה של משני בראשון לציון ואני שכנראה קצת מזדקנת (אבל רק קצת) וקצת מתרככת החלטתי שחלפו השנים ואם הסלטים הצליחו לשרוד בשוק כל כך קשה כדאי שאנסה שוב


הגענו ביום שישי לביקור במסעדת משני, שמענו הסבר על מקור שם החברה שמבוסס על כינויו של מקים החברה משה כדורי ז"ל. בשנות ה-40 החלו לייצר לראשונה סלטים במטבח בבית המשפחה ביפו, הכנת הסלטים הלכה והתפתחה היה צורך במקום גדול יותר מה שהביא את המשפחה לראשון לציון ולמקום בו ניתן למצוא את מסעדת משני עד היום. בשנת 2009 היה צורך בהתרחבות כדי לעמוד בדרישה עבר המפעל לאיזור התעשיה הר טוב, בהקמת המפעל החדש הושקעו 20 מיליון ש"ח והוא יושב על שטח של 3000 מ"ר, כיום מועסקים במפעל כ-200 עובדים.

לאחר ההסברים המשכנו לסיור קצר במעדניה, בה ניתן למצוא מעל ל-100 סוגי סלטים בהם סוגים שונים של חומוס, טחינה, למעלה מ-15 סוגי חצילים ועוד עשרות סלטים. מידי יום מבשלים במטבח אוכל בייתי מגוון ממבחר עדות כמו גפילטע פיש, קרפלך, דג מרוקאי, אוכל סיני ועוד. בנוסף, יש במעדניה חמוצים תוצרת הבית, מבחר דגים, רטבים, ריבות, עוגות בדגש על מוצרים מבוססי חומרי גלם טריים ואיכותיים.


לאחר הסיור פיתחנו רעב וחזרנו למסעדה, שם חיכו לנו שולחנות ערוכים לארוחה.


בכל הזמנת מנה מתפריט המסעדה מוגשת לשולחן פלטת סלטים ופיתות ללא עלות נוספת. במידה ותרצו לטעום את אחד מהסלטים המיוחדים שלא מוגשים בדרך כלל, תבקשו וייגשו להביא לכם מהמעדניה הצמודה. מהסלטים טעמתי

חומוס מסבחה חמים עם טחינה וצלחת חומוס נקי ללא תוספות שהיו טעימים, סלט בורגול וסלט ביצים טעימים, חציל ספרדי עם בצל פיקנטי וכרוב חמוץ טעים (אבל אין כמו שלי). שני הסלטים האהובים עליי היו חציל רומני הטעים ביותר שטעמתי וסלט טורקי חריף וטעים. עוד טעמתי את הפול טחון שהיה קצת חמצמץ ולא התלהבתי.


בקשתי לטעום מהמעדניה שני סלטים, כבד קצוץ עם ביצה במרקם שהיה לי קצת כבד ועדין טעים ואת סלט האבוקדו. כמעט בכל מקום שאני רואה סלט אבוקדו אני טועמת אותו ולרוב מתאכזבת. גם כאן לא ויתרתי על הרעיון, ביקשתי והביאו לי צלוחית סלט אבוקדו עם שמכיל גם ביצה קשה כשמורגש שהמרכיב המרכזי הוא האבוקדו וללא תוספות שמשתלטות על הטעם כמו בצל שמוסיפים ברוב הסלטים המוכנים. את שני הסלטים ניתן למצוא אך ורק במעדניה.


צלחת ממולאים שהכילה חצילים, פלפלים שהיו טעימים וקישואים שאני לא הכי מחבבת והיו מעולים כולם במילוי בשר ואורז.


המשכנו עם צלחת בשרים בה ישבו בנחת סטייק פרגית ושיפוד פרגית עסיסיים וטעימים, קבב שאני לא מחובבי הז`אנר והיה טעים מאוד וסטייק עשוי מדיום וול שהיה ורדרד ופשוט חייך אליי מהצלחת או בקיצור טעים!


המקום כשר ולקינוחים כמובן שיש קינוחי פרווה, הראשונים שטעמנו היו מלבי בסירופ ורדים שהיה נחמד ומוס שוקולד שלא אהבתי, בשניהם לא ניתן היה לפספס שמדובר בקינוח פרווה.


הקינוח השלישי שקצת התעכב ואני ממש שמחה שלא ויתרתי על הטעימה שלו, הבוואריה המסורתית. עוד קינוח שאני טועמת בכל מקום ולרוב מאוד מאוד מתאכזבת, כאן התחושה היתה הפוכה לחלוטין, קינוח פרווה מעולה וטעים במיוחד. לא הורגש כלל שמדובר בקינוח פרווה, אחרי שסיימנו לאכול קפצתי למעדניה וקניתי בוואריה הביתה שגם שם היתה מעולה


לפני שהלכנו הביתה קיבלנו מבחר סלטים לטעימה, עליהם יעלה פוסט בהמשך השבוע.


מאוד נהניתי מהמסעדה והמעדניה שאליה בטוח אחזור כדי לקנות אוכל מוכן הביתה

בתיאבון

אודליה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה