יום שני, 11 באוקטובר 2010

הבוסתן של זיאד – פינה קטנה שנעלמת בתוך כל הירוק

לפני כחודש סיפרה לי י` על מקום מקסים שאבא שלה הכיר לה, לא הפסיקה להלל את המקום ואמרה שאני חייבת להגיע לבקר ולטעום. אמרה אז אמרה, קבענו מראש ללכת לצהריים במקום והינה הגיע הזמן.

הגענו לפארק לב הארץ שצמוד לאפק (מאחורי ראש העין), אזור תעשיה בבניה וניתן למצוא במקום חנות או שתיים ולא יותר. אם לא הייתי נוסעת עם י` רוב הסיכויים שהייתי מפספסת את הבוסתן בנמצא בתוך כל הירוק.



תמונה משביל הגישה, הבוסתן בתוך כל הירוק

כשנכנסים בשביל הגישה נפרסת מולכם חצר ענקית מלאה בעצי פרי, פרחים ועשבי תיבול מכל מיני סוגים, בחצר מסודרות להם פינות אירוח קטנות ונעימות.


נכנסנו לתוך המסעדה וקבלנו את תפריטי המסעדה, תפריט כללי של כל המנות ושני תפריטי העסקיות. תפריט עסקיות ב-68 ש"ח ושני ב-78 ש"ח, בחרנו בעסקית ב-78 ש"ח, העיסקיות מוגשות עד השעה 17:00.


עם כל עסקית מקבלים כוס לימונדה או תפוז, לחם עם חמאה, צלחת ממרחים ותוספת אחת מבין פירה, ציפס, תפו"א, אורז או סלט.


הגיעו שתי לחמניות מלאות חמימות וטריות עם חמאה בטמפרטורת החדר, וצלחת הממרחים עם פסטו טעים, ממרח עגבניות מעולה, טחינה טעימה אבל דלילה מידי לדעתי וממרח זיתים שאני לא אוהבת אבל י` טעמה ואמרה שטעים.


לראשונה הזמנתי טרטר סלמון, קוביות סלמון טרי עם קוביות תפוחי גרנד, קוביות עגבניה, שמן זית, לימון ומוגש עם שני טוסטונים. שילוב מעולה וטעים במיוחד, הרבה מאוד זמן לא נהנתי כל כך מטרטר סלמון.

י` הזמינה פירות ים ברוטב חמאת עגבניות, עשבי תיבול ומעוטרת בעירית. המנה היתה עשויה טוב וטעימה אבל טיפה מלוחה מידי, עיטורי העירית המטוגנת בשמן עמוק טעימים במיוחד.

אהבתי ששאלו אותנו כשסיימנו את המנות הראשונות האם נרצה שכבר יוציאו לנו את העיקריות או שנרצה לחכות קצת, זה לא ליותר מידי מקומות


לעיקרית בחרתי בפלטת פירות ים ברוטב קרם פלפלים קלויים ועשבי תיבול, ביקשתי להחליף את הפלפלים ושאלו אותי עם חמאת שום ועשבי תיבול תהיה טובה ועניתי מעולה. כל מרכיבי המנה יצאו בדיוק, יש לי ניסיון לא מוצלח במנות שמכילות סוגים שונים של פירות ים, תמיד אחד או שניים מהמרכיבים יהיו עשויים מידי ולא ניתנים לאכילה, כאן כולם הוכנו במדויק ובשילוב הרוטב שלי המנה היתה טעימה במיוחד. י` שהתנסתה במנה במרכיביה המקוריים ציינה שהיא מאוד טעימה גם עם קרם הפלפלים.

י` בחרה במנת קבב טלה 300 ג`, שלושה קבבוני טלה שמוגשים עם טחינה ורוטב פלפלים. שתינו לא היינו בטוחות שאכן יש במנה 300 ג` בשר אבל לא ממש יכולנו למדוד את המנה. הקבבונים היו עשויים מדיום וול רכים ומאוד טעימים.


כתוספת בחרנו בסלט שהיה מורכב מחסה, גזר, מלפפונים ועגבניות שרי טריים ברוטב וינגרט שהכיל דיי הרבה פלפל שחור, י` אהבה ואני קצת פחות בעקבות חוסר החיבה שלי לפלפל שחור. תוספת שניה של פירה עם חמאה, שלדעתי היה נוזלי מידי ועדין טעים.

לא הצלחתי לסיים את המנה שלי אחרי הראשונה שהיתה גדולה ולקחתי הביתה, המנה שלי רק הפכה טובה יותר למחרת

לסיום לקחנו את תה הבוסתן (12), תה שמכיל לימונית, לואיזה, מרווה, למון גראס ונענע שכולם גודלו בחצר המקום. תה עם ריח לימוני מעולה שמגיע עם תיון ונשאר מיותם כי שילוב הטעמים היה מוצלח מאוד בלעדיו.


לסיכום:

פינה ירוקה שנפתחה בתחילת השנה, אם יישמרו על הקו הנוכחי של מנות מכובדות וטעימות במחירים טובים המסעדה תשרוד עוד זמן רב

אם הגעתם לפארק אפק סעו עוד שתי דקות והגעתם לבוסתן של זיאד, המקום שווה ביקור.

הציון שלי 4 מתוך 5

בתאבון

אודליה

פארק לב הארץ מול אפק, ראש העין

טלפון: 9444086–057

http://www.rest.co.il/bostan

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה