יום שלישי, 13 בדצמבר 2011

התנסות בעוגיות פריכות עם הקמח והשוקולד החדשים של השופרסל

קבלתי להתנסות מס` מוצרים חדשים של השופרסל: קמח חיטה רב תכליתי, קמח חיטה לאפיית לחם מועשר וממרח קרם קקאו ואגוזים.
החלטתי שהדבר הכי נכון עבורי הוא הכנת בצק מהיר ולא שמרים כי אין לי כל כך סבלנות לחכות וכמובן לשלב שוקולד מכל הלב


הרכיבים:

חצי קילו קמח
כוס סוכר
שקית אבקת אפיה
2 חלמונים
כפית תמצית וניל
250 ג` חמאה
חצי כוס שמנת מתוקה
עכשיו מגיעים לחלק הפשוט, מכניסים את כל הרכיבים מבד השמנת למעבד מזון ואחרי שכל הרכיבים התאחדו מוסיפים את השמנת. אם אין מעבד מזון ניתן לעשות את אותה הפעולה בידיים רק שיקח קצת יותר זמן

חשוב לקמח את המשטח כי הבצק שומני ויידבק בקלות, חותכים את הבצק לארבעה חלקים ומתחילים עם החלק הראשון. מרדדים עוד עד לקבלת יריעה בעובי של כחצי סנטימטר, חשוב שלא יהיה דק מידי כי הבצק יקרע בקלות.
מורחים עליו כל מה שעולה לכם בראש ובמקרה שלי שוקולד, לאחר המריחה מתחילים לגלגל את הבצק עד לקבלת שבלול ארוך אותו מעבירים לתבנית אפיה. חשוב לרווח בין השבלולים ולשים במגש לא יותר מ-3 בפעם אחת.

כדי לגוון הוספתי לשוקולד עוד קצת שוקולד חתיכות שוקולד חלב שנותרו במקרר וחטיף טופי מלוח בציפוי שוקולד, שניהם נמסים במהלך האפיה ונותנים עוד קצת טעם לעוגיות. ניתן למרוח כל שתרצו מלבד ממרחים שיימסו דוגמת פטיסייר.

מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ואם יש טורבו תוסיפו גם אותו, משאירים עד להשחמה קלה של הבצק, מצטערת אבל אני לא מצליחה להיזכר בזמנים נותנים לעוגיות להתקרר קצת ומחלקים את העוגיות לגודל שתעדיפו.
מתקבלת עוגיה פריכה במילוי שוקולד מתוק, טעים ונעים
לגביי השוקולד, יש לציין שהוא פחות אגוזי מהמתחרה הקיים בשוק. הוא מצליח לשלב בין טעם השוקולד לטעם האגוזים והכי חשוב מבחינתי שטעם האגוזים לא משתלט.
את הקמח החיטה לאפיית לחמים העברתי לחברה קונדיטורית שהכינה חלות שבת בעזרת הקמח. ממנה הבנתי כי העבודה עם הבצק היתה נוחה ומבחינתה הקמח לא נופל באיכותו מהמתחרים היקרים יותר בתחום.


הערה אחת אחרונה, המתכון המקורי שייך לחברתי אתי מלכי קונדיטורית ושפית בחסד!
לבריאות
אודליה
זו דעתי האישית, אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא
מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה