יום רביעי, 12 באוגוסט 2015

חדש על המדף – מיתוג מחודש לטחינות של חברת אחוה ומסקנה חדשה לגביי טחינה מלאה או שלא

אני לקוחה ותיקה מאוד של טחינות ואת טחינות אחוה ניתן להשיג בכל מקום ובמחיר שווה לכל נפש. לאחרונה השיקה חברת אחוה את מארזי הטחינה בעיצוב חדש ומזמין, עליו מופיעים הדגשים הבריאותיים של הטחינה, וכי היא טבעית לחלוטין ללא תוספת נתרן (מלח) ועשירות בבסידן, ברזל וסיבים תזונתיים. לכבוד ההשקה קיבלתי שני מארזים של הטחינות החדשות.

לדעתי העיצוב החדש הוא קפיצת מדרגה למארזים שעד כה נעלמו במדף בין שאר העיצובים המשמימים. העיצוב החדש הוא ירוק ומושך את העין, הירק בתמונה מייצג טריות וגם בריאות. בקיצור, ממש מוצלח לדעתי.

לשם השוואה, מארז ישן שיושב אצלי בארון. שינוי של 180 מעלות, כל הכבוד לחברת אחוה על החידוש.

בעקבות שינוי התזונה שלי אני מנסה להבין מה בעצם בריא יותר לגוף שלי מתוך הבנה שלא כל מה שאמרו לנו עד היום היא תורה מסיניי. אז ביררתי האם עדיפה טחינה העשויה משומשום מלא או כזה שקולף מקליפתו בקבוצת הפייסבוק המועדפת עליי בנושא: תזונת פליאו לנשים.

עקרונית מטרת הזרעים ובהם שומשום, קטניות, דגנים ועוד היא לעבור את המעיים ללא כל פגע, כדי שיוכלו לצאת שלמים ככל הניתן מהצד השני של מערכת העיכול ולכן יש קליפה שמפרישה חומרים שפוגעים באינזימי העיכול שלנו ובכך בעצם מעכבים את הספיגה של הנוטריינטים (יסודות ותרכובות כימיים החיוניים לחיים ולגדילה) ויוצרים בעיות שונות במערכת העיכול ולכן הכנת הטחינה המלאה שמבוצעת כולל קליפת השומשום היא פחות בריאה.

לסיכום המסקנות שלי, למסירה 2 מארזים של טחינה מלאה :-)

ניתן להשיג בבכל רשתות השיווק, מחיר מומלץ של 10 עד 13 ₪ לאריזה של 500 ג', בכשרות הבד"ץ העדה החרדית ירושלים (פרווה).

אודליה
זו דעתי האישית, אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא
מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס  ולהישאר מעודכנים 

3 תגובות:

  1. תשובות
    1. בטחינה המלאה טוחנים את השומשום עם הקליפה של הגרעין, בקליפה יש חומרים שמטרתם היא מניעת עיכול. כשטוחנים אותם ביחד החומרים גורמים לכך שאתה לא סופג את מה שבריא וטוב בטחינה.

      מחק
  2. מעניין מה שכתבת לגבי זה שטחינה עדיף משומשום לא מלא...
    הרי עד היום הבנתי שעדיף לנו דווקא את המוצרים ה'מלאים' כמו 'פסטה מקמח מלא' ו'אורז מלא'...

    לדעתי היצרנים בעצם אוהבים לבלבל אותנו...

    השבמחק