יום שלישי, 16 באוגוסט 2011

חזה עוף בתבלינים ומלח, ללא שמן

חדי העין ודאי הבחינו שהצטרף לבלוג קאונטר לספירה אחורה של 40 יום, בטווח הזמן הזה אני עושה מעין תוכנית תזונתית הומאופטית שבמרכזה ויתור על השימוש בשמן ולכן ייצא שבזמן הקרוב שאעלה כל מיני מתכונים שבבסיסם זהים (הבישול בלי שמן) בשילוב תיבולים שונים שמצאתי בכל מיני מקומות.

הפעם אתחיל בתערובת תיבול שום ועשבי תיבול ללא מלח של מקורמיק.

קניתי לי חבילה של כקילו וחצי חזה עוף וניקיתי אותם מכל השומן, העצמות שנשארו (מרגיז) וחלקים מציקים.

לאחר שטיפה (חשוב שלא יתייבשו) מפזרים מעל את תערובת התבלינים וקצת מלח (אין מלח בכלל בתערובות) ומעבירים למגש עם נייר כסף.

את הנייר כסף מקפלים מעל חזה העוף בצורה כזו שתיצור מעטפת אטומה כדי למנוע התייבשות, אם יש צורך תוסיפו מעל חתיכת נייר כסף ותקפלו מעל את שאר החלקים.

מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך 25 דקות, מוציאים פותחים את מעטפת הנייר והופכים את חזה העוף ומחזירים לעוד 10 דקות והמנה מוכנה. ההפיכה מעבירה את הצד שבושל במיצים לצריבה קלה.

בגלל כיסוי הנייר חזה עוף נשאר עסיסי ורך במיוחד.

נעבור לתערובת התבלינים Perfect Pinch שום ותבלינים של מקורמיק.

התערובת לא מכילה MSG, מלח או סוכר ויכולה להתאים לאנשים בעליי רגישויות. התערובת מומלצת לחובבי השום ששולט מאוד בטעמים ומביא איתו חריפות מעודנת (וטעימה). עד עכשיו עשיתי בתבלין שימוש בסלט כרוב שהפך לפיקנטי בעזרתו, סלט חסה שהוסיף לו טעם וכמובן חזה העוף לו הוא נתן מרקם דיי דומה לשכבת ציפוי דומה לשניצל (רק קצת).

לסיכום אני מאוד מרוצה מהטעמים שמתקבלים והחסרון היחיד שמצאתי במוצר הוא התמחור, אריזה של 77 ג` נמכרת במחיר של 20.79 עד 24.99, כשאלו המחירים בהם אני מצאתי את התבלין בסניפים שונים.

בתיאבון :-)

אודליה

הערה קטנה לגביי עוף הגליל, קניתי חבילה של קילו וחצי חזה עוף ואחרי שהורדתי את כל החלקים שאף אחד מאיתנו לא ירצה לאכל נשארתי עם פחות מ-900 ג` חזה עוף. לא נראה לי הגיוני ש-600 ג` חזה עוף שקניתי במחיר של 28 שקלים לקילו ייזרק לפח כי עוף הגליל לא טרחו לנקות אפילו קצת את החזה. רק כשאתחיל לשחוט עוף בעצמי הכמות הזו תיהיה מקובלת עליי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה