יום שבת, 25 בדצמבר 2010

קערות עד השמיים, בר מסעדה קערות

גילוי נאות הייתי אורחת המסעדה

לאחרונה נפתחה מסעדה בשם "קערות" בכרם התימנים, מסעדה קטנה, אינטימית וחמודה. מאחורי המסעדה עומדים שלושה חברים שהכירו במהלך שירותם הצבאי ומאז חלמו על הקמת מסעדה משותפת, חלפו להן השנים נתקלו בפינה נחמדה והחליטו שהגיע הזמן על תפריט המסעדה נבחר לנצח השף אבי אשכנזי.

הוזמנו לטעום מהתפריט החדש ולחוות את דעתנו על התפריט והמנות, הארוחה היה אלה קארט (תפריט) ולא פריסה רחבה לכולם, אני ומרינה חלקנו במנות שלנו ככה שיצא לי לטעום קצת יותר מנות ובנינו גם יצא לי לנשנש קצת משכנותיי לשולחן

לראשונות בחרנו בקרפצ`יו פילה בקר בתיבול שמן זית, חומץ בלסאמי, נבטי חמנייה ומלח גס (32). אני חובבת קרפצ`ו מושבעת ומאוד נהנתי מהחמיצות של המנה, מנה נדיבה וטעימה.

והשניה היתה לב חציל על מצע קדאיף, גבינת עיזים וסלסה עגבניות טריות (28). שילוב מוצלח של קריספיות עם גבינת העזים ומרקם החציל, עוד מנה טעימה.

מנה ראשונה נוספת שחלקנו היתה פטה כבד שמעליו תאנה בליווי טוסטונים (32). פטה כבד נעים על הלשון שלדעתי היתה חסרה לו קצת חמאה או שומן כלשהו, אהבתי את התאנה שהחליפה את ריבת הבצל המסורתית ובסה"כ מדובר במנה טובה.

בנוסף הוגשו לשולחן שתי מנות, מנת ליד הבירה שמורכבת מטפנאד זיתים, ממרח צ`ילי חריף, בוטנים שלמים ומוס חצילים בליווי טוסטונים (28). מנה חמודה שמצדיקה את שמה ולדעתי תלך טוב עם כוס הבירה

סלסלת פטריות חורש מוקפצות עם בזיליקום ויין לבן בקערית פילו ומעל גבינת רוקפור מגורדת (28). מנה שהייתי מגדירה כנחמדה, מומלצת לחובבי הפטריות אבל אני לא מצליחה לשים בדיוק את האצבע אבל משהו היה חסר לי במנה.



אחרי הפסקה קצרה המשכנו לעיקריות, אני בקדרת שוק אווז ירקות שורש (62). מנה שאני יכולה להגדיר אותה כגולת הכותרת של כל הארוחה, המנה המושלמת לערב קריר, טעימה, שומנית במידה ומאוד משביעה. המנה מגיעה עם קערית פירה שמבחינתי אפשר לוותר עליה.

מנה נוספת שלקחנו היתה שניצל וינאי בליווי קערית צ`יפס(48). נתח שייטל שפשוט לא נפרס נכון ולכן גם היה קשה מידי ולא ממש לעיס, חיתוך דק יותר וזו תהיה מנה מעולה. חייבת לציין את הצ`יפס שאותו אני מכנה צ`יפס רוסי, שואלים למה רוסי? כי סבתא שלי ז"ל היתה מכינה בדיוק צ`יפס כזה. הצ`יפס הכי טעים בעולם, מוכנה לאכול רק אותו


הציפס!

עוד מנות שנאכלו מסביבנו, בורגר טאפאס, שלישיית מיני בורגר בטעם פטריות, פלפל מתקתק ופיקנטי (48). שנאמר עליה שהיתה טעימה ברובה (לא טעמתי) ונזיד גרגירי חומוס ירקות שורש עלי תרד ובקר (58) שטעמתי והיתה נזידית, מנה מחממת, טעימה ומאוד משביעה.

לקינוח אני בחרתי במנת הקרם ברולה, אהובתי משכבר הימים ואני שמחה לעדכן שלא ניסו לחדש את המנה ומדובר בקרם ברולה קלאסי וטעים בשילוב גרגרי וניל.

מרינה בחרה בפאי תפוחים עם כדור גלידה וניל. מנה אהובה עליי שלדעתי היתה מאכזבת, כמות גדולה ועבה מידיי של בצק גרמו לזה להיות מאפה תפוחים מאשר פאי.


המסעדה הדנדשה ועדין נמצאת בתקופת ההרצה שלה, אני מאמינה שהיא תשתפר עם הזמן, השף שמח לשמוע את הביקורות שלנו גם אם הם לא היו נעימות לאוזן. לדעתי המיקום מעולה ונמצא ממש בצמידות לשוק, בטוח שאני עוד אבקר בה עם הזמן

הציון שלי 3.5 מתוך 5

תודה על האירוח המקסים ועל החברה באותו הערב :-)

בתאבון :-)

אודליה

במקום מוגשות ארוחות עסקיות בין השעות 13:00-18:00, מנה ראשונה ועיקרית במחיר המנה העיקרית.

"קערות"- מל"ן 18 תל אביב 0774501743

שעות פתיחה: א`-ה` 10:00-24:00 , יום ו` 9:00-15:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה