יום שני, 13 בספטמבר 2010

גלידה בדרך היין / פוסט אורח

קצת לפני החג קבלתי הזמנה לאירוע גלידות כדי לגלות רגע אחרי שמדובר בגלידות אלכוהולית שאין סיכוי שאוכל לטעום. כמה רגעים לאחר מכן ספרתי ליפעת חברתי על האירוע והיא אמרה שתשמח שיבצעו בה ניסויי גלידה, בירור קטן על המזמינים ויש לנו טועמת רשמית

הפוסט:


תמונת יח"צ

השבוע לקחתי חלק בהשקה של מיזם מעניין וטעים, חיבור בין גלידה וניליה ליקבי בנימינה.

בחיפוש אחר טעמים חדשים לגלידה, יצר השף איתי רוגוזינסקי יחד עם יינן יקבי בנימינה אסף פז, טעמי גלידה מענבי יין מובחרים של ראשית הבציר עוד בטרם הפכו ליין.

בסניף וניליה ברחוב בוגרשוב, קבלו את פנינו צוות גדול הן של "בנימינה" והן של "וניליה" כולם נראו מאוד מגויסים ומרוגשים מהנסיון, בגלל המקום הקטן והאינטימי נוצרה תחושה שהזמינו אותי להשתתף בחוויה מאוד אישית של כל הנוגעים בדבר.

על אף השעה המוקדמת פתחנו בכוס יין לבן סובניון בלאן ושרדונה מסדרת יוגב שהיה טעים ומרענן. קצת אחריו הצטרף אליה טעם הגלידה הראשון, סורבה של ענבי מוסקט בצבע אפרסקי יפה ובטעם קייצי של מיץ ענבים אמיתי תקיף ומתקתק שהופך למתוק יותר כשהגלידה נמסה בחום הפה. הגלידה עשויה מהתירוש ללא תסיסה ולא מכילה אלכוהול כלל.



הטעם השני אותו קיבלנו היה מענבי זינפנדל, זן ענבים עם צבע חזק אשר צבע את הסורבה בצבע ורוד סגלגל ונתן לה טעם מתוק ופירותי עדין. גם גלידה זו יוצרה מהתירוש וגם בה אין כלל אלכוהול.

הטעם השלישי בצבעם הצהבהב של ענבי יין הסובניון בלאן שעברו מעט תסיסה. מיד מורגש בה טעם אלכוהולי מריר בשילוב טעם הענבים המתוק, שילוב שמאוד אהבתי.

בסורבה כמות האלכוהול אינה גבוהה, משום שהתירוש נמצא רק בתחילת תהליך התסיסה, וכן בעקבות תהליך הכנת הגלידה והקירור יורד עוד אחוז האלכוהול, איתי סיפר כי בתהליך הכנת גלידה אלכוהולית אין אפשרות להכניס הרבה סוכר משום שזה פוגם במרקם הגלידה וכי הוא משתמש בסיבים תזונתיים על מנת ליצור מרקם מתאים לגלידה, כך שהיא פחות מתוקה ובריאה יותר.


הטעם הרביעי והאחרון גלידת ענבי פטי ורדו, זן ענבים שמעולם לא שמעתי עליו או טעמתי, אולם כבר במפגש עם העין היא זכתה ולא רק אצלי למקום הראשון. הצבע שלה סגול בורדו, ממש כמו של ענבים אדומים שירדו מהגפן והטעם שלה טעם ענבים עדין אך משמעותי, מתוק במידה המדויקת עם תוספת דקה ועדינה של טעם אלכוהולי, הסורבה היה במרקם רך יותר ופחות קרחי, אין ספק שזה הטעם שאשמח לחזור ולטעום בקרוב.

ייחוד הגלידות הוא שטעמן הראשוני שונה מטעמן כאשר הן נמסות ומתחממות כך שבמהלך אכילת הגלידה זוכים להכרות עם הגוונים השונים של הטעם, ממש כמו ביין.

הגלידות ימכרו בסניפי וניליה בחודשים ספטמבר אוקטובר, בסניפים יחולקו דפי הסבר על זני הענבים והגלידות ותתקיים מכירה של יינות מיקבי בנימינה

לדעתי טעמי הזינפנדל והסובניון עדינים מדיי ולא מתוקים מספיק בשביל גלידה.

יפעת



עדכון: שבוע הבא נתחיל בסדרת הגרלות של בשמים שווים לרגל החגים וחגיגת חציית 10,000 הקוראים שכבר התרחשה מזמן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה