יום ראשון, 7 באוגוסט 2016

פלאן פליאו

במהלך שבוע שעבר תיכננתי להעלות מתכון לפלאן אבל רצונות לחוד ומציאות לחוד. הוירוס של 48 השעות החליט לשבת עליי למשך כל השבוע ולשחוט אותי, פרט שמנע ממני ישיבה שפויה מול המחשב.

למה פלאן? כי קבלתי מחברה תבניות קטנות מקסימות שברגע שרואים אותן חושבים פלאן. בתכנון המקורי זו היתה אמורה להיות גרסת הג'לטין לעצלנים והחברה אמרה לי: לא חבל תשקיעי, אז השקעתי. שבוע חדש עם מתכון מתוק :-)

רכיבים
500 מ"ל שמנת – 2 מיכלים
5 ביצים
4 כפות מייפל
כפית תמצית וניל

בסיר מחממים את השמנת עם כפית הוניל עד לכמעט הרתחה. במיקסר שמים את הביצים ומערבבים כ-3-4 עד לקבלת קצף אחיד, בשלב הזה מוסיפים את המייפל שכבר לא יכול לשבור את הקצף – אם תוסיפו מראש הקצף יהיה פחות מוצלח.

בנתיים מחממים תנור ל-160 מעלות.
אחרי שהורדנו את השמנת מהאש וקצפת הביצים מוכנה מוסיפים בעדינות את השמנת לביצים. למה בעדינות? כדי שלא תקבלו חביתה עצומה :-) הפתרון שלי הוא לתת למיקסר לעבוד על מהירות נמוכה ולהוסיף את השמנת מעל המקצף שמונע הבשלה של הביצים.

את התערובת המוכנה מעבירים דרך מסננת לתוך התבנית כי לא משנה כמה אתם או המיקסר שלכם טובים יש סיכוי שיהיו חביתות קטנות בתוך התערובת. בגלל שהכנתי את התערובת במיקסר יש קצפת מעל, ממליצה לכפות אותה מעט כדי שלא יהיה לנו כרום באפיה.

את האפיה מבצעים באמבטיית מים (תבנית גדולה עם מים בתוכה תשב תבנית הפלאן), מניחים בתוכה את תבנית הפלאן בזהירות ומבלי שיכנסו מים. ומכניסים לתנור לשעה.
הכמות הזו מספיקה לתבנית פלאן בינונית או שלוש אישיות, אם יש לכם תבנית גדולה תכפילו כמויות.

מקררים ומכניסים למקרר למשך הלילה, לפני הגשה משחררים בעזרת סכין, מניחים צלחת ומכה אחת על השולחן והפלאן משוחרר.


ההמתקה כאן מאוד עדינה, אם אתם אוהבים מתוק במיוחד תוסיפו עוד שתי כפות של מייפל. במקור מכינים פלאן עם קרמל אבל נראה לי סתם מיותר, הוספתי עיטור של דבש או מייפל ועשו את העבודה מעולה וגם הוסיפו המתקה למכורים.

שבוע טוב ובתיאבון!
אודליה

זו דעתי האישית, אתם יכולים להסכים ויכולים גם לא
מוזמנים לתת בלייק לדף שלי בפייס  ולהישאר מעודכנים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה